Logo

Progressiv scan gjennom AV-receiver

Skriv et svar
05.08.2005 06.36.55 #1 av 4
Postet av: Larsis
Kjører en dvdspiller og en dvdopptaker gjennom en AV-receiver og ut på prosjektor(optoma h31). Bruker komponent overalt.Jeg har også en philips pv8506 som jeg kjører signalet ut på med scart.
Tenkte så å kjøre progressiv scan fra dvd spilleren jeg bruker til film opp til prosjektoren. Forandrer dette signalet seg gjennom receiveren :?:
Når jeg setter progressiv scan på, blir det riktig med engang på tv. Er det noe med at det ikke går å kjøre progressivt gjennom scart :?:
PÅ prosjektoren rister bildet litt før det "setter" seg,så trodde jeg at alt var i orden.
Men så leste jeg her i en guide at bildet ikke blir forbedret på en DLP-prosjektor ved bruk av progressiv scan.
Dette ble mange spørsmål på en gang, men jeg håper noen kan svare meg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.08.2005 06.57.52 #2 av 4
Postet av: Rune
Signalet vil ikke forandres gjennom receiveren. Sender du inn progressivt vil det også forbli progressiv gjennom receiveren.

Via scart skal du i utgangspunktet merke dårlige bilde når du setter den i progressivt såfremst du har kjørt RGB tidligere. For de DVD spillerene jeg har vært borti har ikke hatt mulighet til å kjøre ut RGB i scart og progressivt til komponent samtidig.

DLP som andre skjermer kan gi bedre bilde ved å bruke progressiv scan såfremst den interne deinterlacing i projektor er dårligere enn den som er i spiller. Er de av samme kvalitet kan det være vanskelig å se forskjell.

Klarte ikke helt å finne i noen guide at det stod noe annet.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.08.2005 07.22.18 #3 av 4
Postet av: Larsis
Takk for raskt svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2005 13.52.20 #4 av 4
Postet av: Alex F
Jeg kjører noenlunde samme løsning, dvs progressivt fra DVD spiller (komponent) inn i receiver. Samtidig kjører jeg Scart signal fra Digital tuner inn i scart/komponent converter og komponent fra denne boksen inn i receiveren. Fra receiveren kjører jeg bare 1 signal ut (komponent). Jeg kan dermed switche mellom TV signal og DVD signal.

Jeg har ikke merket kvalitetsforskjeller i bildet, og Gorm (DVD&HJK) bekreftet også at det ikke skal være forskjeller. En skal ha gode øyne for å se dette iallefall.

På min DVD spiller (Harman Kardon DVD 25) kan jeg ikke kjøre scart og progressivt samtidig.
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar