Logo

Progressiv scan på plasmaskjerm (Shark EPT4210AP)

Skriv et svar
08.11.2004 22.50.31 #1 av 4
Postet av: Bearmatic
Heisann!

Har en Shark EPT-4210AP plasmaskjerm (http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... talognr=61)

I produktoversikten står det at den har 480p/576p (progressiv scan) på komponentinngangen. Jeg bruker en Kiss 558 som DVD spiller. Hvis jeg velger på Kiss 558 at komponent-ut skal bruke 480p eller 576p, blir bildet delt opp i to like vertikale deler (det samme vises i begge delene) med flimmer og feil farger. Spiller ingen rolle om det er 480p eller 576p.

Det står ingenting i manual om man må aktivere progressive scan på plasmaskjermen, og det finnes heller ingen menyvalg som nevner dette. Tror dette er autodetect. Manualen er en vits, så den kan vi glemme.

Er det noen som vet om denne oppførselen på bildet er grunnet mangel for støtte for progressive scan (altså det med at bildet blir vertikaltdelt)?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2004 23.04.25 #2 av 4
Postet av: Rune
Nå klarte jeg ikke lenger å finne hjemmesiden til shark for å sjekke hva som står på siden til dem.

Det er vanligvis helt automatisk fra TV sin side når man sender progressivt signal inn på TV.

Men det kan jo tyde på at den ikke takler det.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2004 09.42.19 #3 av 4
Postet av: Bøgge Bakken
Offtopic:

Fikk du med manual. Jeg fikk ikke med noen manual til min skjerm :( .
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2004 18.35.25 #4 av 4
Postet av: Bearmatic
Takk for svarene, gutter. Det at du ikke fikk med manual med Shark'en er ikke akkurat utslagsgivende for skjermens videre eksistens. Den er på dansk og foreslår at "du skal koble kompositt-signal mellom DVD og skjermen, men S-Video gir bedre bilde". Manualer mener jeg burde inneholde nøyaktig teknisk informasjon om innganger osv.

F.eks. står det ikke nevnt med et kløyva ord at det kun er SCART1 som støtter RGB. Den andre er kun kompositt (tror jeg da etter forskjellen i bildekvalitet å bedømme).

Jaja...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar