Logo

PS2 på LCD

Skriv et svar
09.03.2006 15.43.47 #1 av 5
Postet av: Bromlebassen
Hei der. Jeg har nå endelig kjøpt meg en Samsung LE40M61B og er veldig fornøyd med kjøpet mitt. Det eneste jeg har å legge fingeren på er at min veldig utdaterte ps2 ser... ja hvordan kan jeg nå si dette på en fin måte... ser helt fryktelig ut på den. Dette har jo selvsagt med at ps2 selvsagt var beregnet på CRT skjermer, og at oppløsningen er mildt sagt crappy. Uansett følte jeg ikke bare det var dette som gjorde bildet dårlig. Det var liskom mer etterslep nå enn før, og med tanke på den raske responstiden på TVen, så finner jeg dette litt merkelig. Jeg har etter litt sudering i PS2 menyene funnet ut at det går ann å veldge component kabler med progressiv scan som et alternativ. Ps2 kommer jo med kompositt kabler, noe som ikke akkurat er godt stoff. Ville kjøp av komponent til PS2en hjulpet noe på bildet? I så fall er det noen som vet hvordan jeg skal få tak i en slik kabel? Det er jo en merkverdig inngang i ps2en som ikke likner noe jeg har sett tidligere i alle fall.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.03.2006 17.22.11 #2 av 5
Postet av: arntos
Du vil få mye bedre bilde ved å kjøpe en component kabel. Har testet monster sin og den fungerer bra. Du får den også billig fra ebay. Med frakt bør du ikke havne over 50 USD. Dvs ca 300,-

http://video-games.search.ebay.com/monster-ps2_Accessories_W0QQcatrefZC12QQfromZR8QQfsooZ1QQfsopZ1QQfsprZ0QQsacatZ49220

Husk å spør selger om fraktpris på forhånd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.03.2006 22.15.53 #3 av 5
Postet av: Bromlebassen
Tusen takk!! Bare lurte på om det blir mer etterslap ved bruk av dårlige kabler og signaler på LCD tver i forhold til ved bruk av gode kabler og sibnaler? Dette er jo riktignok en effekt i mange playstationspill, men jeg synes det er litt vell mye av den nå. Noen som vet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.03.2006 22.19.14 #4 av 5
Postet av: arntos
Dårlig kabel vil gi mer forstyrrelser som kan resultere i etterslep.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.03.2006 20.36.23 #5 av 5
Postet av: Bromlebassen
slik ja. Nå fikk jeg kjøpt meg en PS2 komponent kabel. Ikke akkurat Monster, but it'l do. Det var mye mye bedre bilde nå ja. Mye av etterslepet forsvant også. Veldig bra. Takk for hjelpen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar