Logo

PS3 vs XBOX 360 kontroller

Skriv et svar
24.02.2008 18.17.01 #1 av 8
Postet av: Rune
Lurte bare på om noen har noen erfaringer med PS3 kontrolleren vs XBOX360 kontrolleren.

Jeg har selv begge maskinen (40 gb/Elite), men den ())#% PS3 kontrolleren er alltid tom for strøm når jeg skal bruke den.
XBOX360 kontrolleren har jeg ikke byttet et eneste batteri siden september, men PS3 oppleves alltid som tom når jeg skal bruke den.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2008 18.44.37 #2 av 8
PS3-kontrolleren slår seg imotsetning til 360 sin kontroll seg ikke av automatisk dersom du ser på en film etc. Derfor har 360 sin kontroll betydelig lengre levetid. Se test her:
http://www.gamepro.com/gamepro/internat ... 9148.shtml
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.02.2008 09.06.34 #3 av 8
Postet av: Rune
Skikkelig elendig av Sony dette....

Men, da kan jeg konkludere med at det iallfall ikke er noe feil med den, den er bare så dårlig.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.02.2008 09.24.29 #4 av 8
Jepp, desverre. Derfor har jeg 2 stykker :P Kanskje det er noe som blir bedre når Dual-Shock 2 kontrolleren kommer?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2008 21.36.23 #5 av 8
Postet av: Steve Vice
"Rune" skrev:Lurte bare på om noen har noen erfaringer med PS3 kontrolleren vs XBOX360 kontrolleren.

Jeg har selv begge maskinen (40 gb/Elite), men den ())#% PS3 kontrolleren er alltid tom for strøm når jeg skal bruke den.
XBOX360 kontrolleren har jeg ikke byttet et eneste batteri siden september, men PS3 oppleves alltid som tom når jeg skal bruke den.

Jeg har selv begge maskinene, og dersom du ikke har bytta batteri på 360 kontrollen på nesten 6 måneder så betyr det enkelt og greit at du bruker den latterlig lite! Ja PS3 kontrollen har ikke store batterikapasiteten, men 360 kontrollen har heller ikke noe spektakulær kapasitet den heller, i forhold til dine 6 måneder så pleide min å være i ca en uke med jevn spilling før jeg måtte lade.Dualshock 3 varer rundt 4-5 dager.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2008 23.18.13 #6 av 8
Postet av: SuperB
Syns PS3-kontrollerene holder skikkelig lenge, jeg... Har aldri reagert på at de fort blir utladet. Angående 360-kontrollerene kjenner jeg ikke til levetiden.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2008 17.05.49 #7 av 8
Postet av: Rune
"Steve Vice" skrev:
"Rune" skrev:Lurte bare på om noen har noen erfaringer med PS3 kontrolleren vs XBOX360 kontrolleren.

Jeg har selv begge maskinen (40 gb/Elite), men den ())#% PS3 kontrolleren er alltid tom for strøm når jeg skal bruke den.
XBOX360 kontrolleren har jeg ikke byttet et eneste batteri siden september, men PS3 oppleves alltid som tom når jeg skal bruke den.

Jeg har selv begge maskinene, og dersom du ikke har bytta batteri på 360 kontrollen på nesten 6 måneder så betyr det enkelt og greit at du bruker den latterlig lite! Ja PS3 kontrollen har ikke store batterikapasiteten, men 360 kontrollen har heller ikke noe spektakulær kapasitet den heller, i forhold til dine 6 måneder så pleide min å være i ca en uke med jevn spilling før jeg måtte lade.Dualshock 3 varer rundt 4-5 dager.


Det kan stemme at jeg ikke er den storspilleren, men siden den gang har jeg byttet en gang til (og da rundet jeg GTA).
Mitt problem er bare at PS3 kontrolleren går tom for strøm når man ikke bruker den. Nå har jeg uansett fått meg Blu-Tooth fjernkontroll og den går ikke tom på samme måte så da overlever jeg.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2008 17.41.56 #8 av 8
Postet av: Steve Vice
Jeg ser desverre ikke så mange snarveier de kan ta, med tanke på at når man ser film, så vil man at kontrollen skal fungere like raskt og effektivt som en fjernkontroll. Derfor vil den jo være på under hele filmtittingen, man ville klagd mer dersom man måtte skru på kontrollen for hver gang man skal trykke på pause. Men at når maskinen står og idle'r at kontrollen kunne skrudd seg av hadde jo vert fint. Men det jeg virkelig syns de burde gjort noe med, som de garantert kan gjøre med firmware er at man kan fortsette å lade kontrollen når man setter konsollen i standby. At den da lader kontrollen, og når kontrollen er lada så går den ned vanlig standby modus.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar