Logo

Pulsering i tv-bildet (plasma)

Skriv et svar
15.11.2005 17.50.32 #1 av 5
Postet av: DUX
Hei,
Debuterer på forumet med dette innlegget.

Har kjøpt meg en plasma LG 42" PX3. Relativt fornøyd med lyd og bilde, men plages av en stadig pulsering i tv-bildet. Dette forekommer på de fleste kanaler (unntatt NRK1) og varierer i styrke. Man kan lett se det ved å titte på f eks TV2-logoen oppe i høyre hjørne.

Snakket med LG Norway i dag og de erkjente faktisk at dette var et problem - uten å komme med en god forklaring på hvorfor det skjer. De mente det kunne være kabelsignalene.

Har noen andre erfart dette med sine plasma-tv'er (uavhengig av merke forøvrig)?
DUX
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2005 18.38.27 #2 av 5
Postet av: boly
Hvis leverandøren sier det er et problem uten at de kan si hva som gjør det, ville jeg byttet hvis du har bytterett.

Dette pga. at jeg klarer ikke og la være og se på sånne problem, når jeg først har oppdaget de.....må liksom gjøre noe med det.. :wink:
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
16.11.2005 12.49.02 #3 av 5
"boly" skrev:Hvis leverandøren sier det er et problem uten at de kan si hva som gjør det, ville jeg byttet hvis du har bytterett.

Dette pga. at jeg klarer ikke og la være og se på sånne problem, når jeg først har oppdaget de.....må liksom gjøre noe med det.. :wink:

Er det jeg føler også. Irriterer meg over problemet. Men samtidig liker jeg apparatet godt. Og så er det noe herk å drasse med seg en 42# tilbake til forretningen igjen da! Og hva kan man få til samme pris (ca 18 500 kr) i det formatet?

DUX
DUX
16.11.2005 13.29.01 #4 av 5
Postet av: kjelle
panasonic pa50! ikke hd ready,men d er jo ikke lgen heller.pa50 er en bedre skjerm.
19.11.2005 21.48.44 #5 av 5
"kjelle" skrev:panasonic pa50! ikke hd ready,men d er jo ikke lgen heller.pa50 er en bedre skjerm.

Bedre fordi..?? Jeg snakket om denne pulseringen. Sier du at den ikke finnes på Panasonic 50 hvis du ser via vanlig tv-antenne?

Forøvrig synes jeg billedkvaliteten på LG PX3 er meget god, og bedre enn selv mange dyrere utgaver av plasma-skjermer jeg har sett.
DUX
Skriv et svar