Logo

PV500 - problem med analog tv

Skriv et svar
19.09.2005 06.58.30 #1 av 2
Postet av: Baal-Zebub
I går skulle jeg sevlfølgelig se litt på tv, og slo på min ca. 2 måneder gamle 37pv500 (som har vært en perfekt tv hittil). Jeg slo på nyhetene på tv2 (analoge sendinger). Etter et par sekunder ble bildet mer og mer kornete og lyden spraket. Trodde først at det var problem hos enten tv2 eller kabel-tv nettet. Når jeg skiftet til en annen kanal var bildet først kjempefint, men gikk etter et par sekunder over til samme kvalitet som på tv2. Trenden fortsatte når jeg zappet over til andre kanaler. Ble litt oppgitt, og orket ikke å feilsøke. Byttet derfor over til min digitale dekoder og så på veldig bra sendinger (uten forstyrrelser). Problemet ble glemt til i dag tidlig, når jeg igjen gjorde et forsøk på analoge sendinger. Heldigvis så var det ingen problemer i dag. Uansett så blir jeg litt skremt, og håper jo at jeg ikke vil merke problemet fremover. Er det noen andre som har samme erfaringer, eller peiling på hva som faktisk skjedde?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.09.2005 21.13.24 #2 av 2
Postet av: Haldor
Hvis det var slik på alle analoge kanaler for en kort periode (altså ikke tidligere og ikke nå lenger..) å tyder det på svakt signal via analog inngang på det tidspunktet.

Jeg registrerte i forrige uke at det nettopp hadde vært ett digert solutbrudd (på Sola) og slike utbrudd pumper ut enorme mengder gasser/energi/stråling som kan påvirke radio/TV-bølger her hos oss.

Om det var dette eller noe annet aner jeg nok ikke ;) Har ikke registrert noen problemer selv med min 42PV500 som kjøres mye på analogt signal.
Mvh Haldor
--------

~~ If this is torture chain me to the wall ~~
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar