Logo

QPV Mediasenter -NYHET-

Skriv et svar
31.10.2005 15.34.23 #16 av 24
Postet av: Jarvins
I dag selges den for 34 000. Var den priset for lavt? Det hadde vært fint med bruker kommentarer på denne. Stemmer brukererfaringene med testen?

Jarvins
:wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2005 00.24.27 #17 av 24
Postet av: zx300
Slik jeg har forstått det så kan en bytte ut så og si alle delene.
Jeg ringte dem og spurte om en kunne bytte ut CPU, minne, skjermkortet, lydkortet, det eneste var hk som kunne bli litt vanskeligt bytte(finne samme "størrelse").
09.11.2005 00.26.17 #18 av 24
Er det noen som har kjøpt / sett på dette "smykke"?
Kom med dine erfaringer da :D

Eller er det noen utstilling noen plass?
Deal har vel ikke en utstiling???
09.11.2005 06.40.22 #19 av 24
Postet av: Knut
"zx300" skrev:Er det noen som har kjøpt / sett på dette "smykke"?

Det fikk litt kritikk av Lyd & Bilde (tror jeg det var) pga dårlig synsvinkel, dårlig fargedybde (16 mill fargenyanser tror jeg) og litt sånn kritikk billigskjermer får - men tatt i betraktning hva du får for pengene vil jeg si at dette er et meget godt kjøp. Et eksternt media senter koster for 15.000 kr, og da får du 40" LCD ganske billig tatt i betraktning.
Har ikke sett den selv.
Knut
09.11.2005 19.10.32 #20 av 24
Postet av: Springo140
Enig med et tidligere innlegg at det kan føre til mye moro når pc'n blir full av grums over tid (virus, spyware, defragmented, you name it).

I tillegg er jeg litt spent på om det integrerte skjermkortet virkelig holder mål i forhold til hva som kreves av kraft til de nye spillene i markedet. Kjøpte selv en snedig barebone-pc for ett år siden, men måtte sette inn tilleggskort fordi det integrerte overhode ikke taklet grafikken i spillet.

Men konseptet er bra, men dog forbaska dyrt pt. Bedre å komponere en egen råtass av en pc via f.eks. komplett.no for halvparten av prisen.
09.11.2005 19.11.09 #21 av 24
Postet av: Springo140
Enig med et tidligere innlegg at det kan føre til mye moro når pc'n blir full av grums over tid (virus, spyware, defragmented, you name it).

I tillegg er jeg litt spent på om det integrerte skjermkortet virkelig holder mål i forhold til hva som kreves av kraft til de nye spillene i markedet. Kjøpte selv en snedig barebone-pc for ett år siden, men måtte sette inn tilleggskort fordi det integrerte overhode ikke taklet grafikken i spillet.

Men konseptet er bra, men dog forbaska dyrt pt. Bedre å komponere en egen råtass av en pc via f.eks. komplett.no for halvparten av prisen.
09.11.2005 22.02.47 #22 av 24
"Knut" skrev:

Det fikk litt kritikk av Lyd & Bilde (tror jeg det var) pga dårlig synsvinkel, dårlig fargedybde (16 mill fargenyanser tror jeg) og litt sånn kritikk billigskjermer får - men tatt i betraktning hva du får for pengene vil jeg si at dette er et meget godt kjøp. Et eksternt media senter koster for 15.000 kr, og da får du 40" LCD ganske billig tatt i betraktning.
Har ikke sett den selv.
Ok, hvor langt ifra må en sitte før det blir bra bilde?
Jeg sitter ca 2mtr ifra tv`en.

Dårlig farge dybde?Hvor mye har det og si med "bare" 16 mil. da?nesten som video spiller, eller det på DVD nivået?

Jeg har ikke så mye peiling på LCD tver/skjermer
09.11.2005 22.08.35 #23 av 24
"Springo140" skrev:Enig med et tidligere innlegg at det kan føre til mye moro når pc'n blir full av grums over tid (virus, spyware, defragmented, you name it).

Det er jo en delt PC og LCD del, så virker ikke TVen for virus/annen dritt, så skal TVen forsatt virke.

Det skjermkortet kommer en nok ikke langt med?
Men en kan skifte "alle" delene, men å kjøpe et "så" dyrt TV/PC og bytte skjermkortet før en skrur på / bruker denne media TVen ER JO IKKE så bra da.....
09.11.2005 22.50.21 #24 av 24
Postet av: Knut
"zx300" skrev:
"Knut" skrev:

Har ikke sett den selv.
Ok, hvor langt ifra må en sitte før det blir bra bilde?
Jeg sitter ca 2mtr ifra tv`en.

Dårlig farge dybde?Hvor mye har det og si med "bare" 16 mil. da?nesten som video spiller, eller det på DVD nivået?

Jeg har ikke så mye peiling på LCD tver/skjermer

Med betraktningsvinkel menes vinkelen man kan se på skjermen på ... hvor langt ut på siden du kan stå og se på skjermen før bildet blir "borte" ... litt dårlig forklart, men skjønte du det?
Knut
Skriv et svar