Logo

qpv42sd

Skriv et svar
28.10.2004 11.44.20 #1 av 9
Postet av: dezibel
Er satt ned til 15990 hos deal .no , kostet 17990 for ett par uker siden :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2004 16.35.29 #2 av 9
Postet av: Knut
"dezibel" skrev:Er satt ned til 15990 hos deal .no , kostet 17990 for ett par uker siden :shock:


Tror disse lavoppløslige skjermene dumpes på markedet nå.
Sjekk disse artiklene i Aftenposten senest i dag:

http://www.aftenposten.no/kul_und/tv/article900086.ece
http://www.aftenposten.no/kul_und/tv/article900087.ece

Ville aldri kjøpt en slik billig skjerm.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2004 15.26.13 #3 av 9
Postet av: ameiza
jeg snakket med importøren QPV, og de sa at de nyeste av SD-modellen som var på vei inn var meget bra. 6.generasjons plasmamatte fra LG.

man kan jo alltids kjøpe, og er man ikke fornøyd, kan man benytte seg av returretten. taper da kun frakten.
mvh Ameiza
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2004 16.05.49 #4 av 9
Postet av: Knut
"ameiza" skrev:jeg snakket med importøren QPV, og de sa at de nyeste av SD-modellen som var på vei inn var meget bra. 6.generasjons plasmamatte fra LG.

man kan jo alltids kjøpe, og er man ikke fornøyd, kan man benytte seg av returretten. taper da kun frakten.


Mener du 14-dagers angrefrist? Eller har QPV egne (altså bedre) vilkår for retur?
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2004 17.05.25 #5 av 9
Postet av: ameiza
jeg tenkte på den lovbestemte, ja. Har ikke sett qpv sin egen angrerett. Men dersom du kjøper hos deal.no, gjelder vel deres vilkår.

Jeg tror den faktisk er verdt et forsøk, men de ventes ikke til landet før om et par-tre uker.
mvh Ameiza
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2004 17.15.39 #6 av 9
Postet av: Knut
"ameiza" skrev:jeg tenkte på den lovbestemte, ja. Har ikke sett qpv sin egen angrerett. Men dersom du kjøper hos deal.no, gjelder vel deres vilkår.

Jeg tror den faktisk er verdt et forsøk, men de ventes ikke til landet før om et par-tre uker.


Leste du de artiklene jeg refererte til ovenfor? Tror å kjøpe en slik skjerm nå er penger rett ut av vinduet. Om 5 år bruker du skjermen som strykebrett.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2004 20.17.14 #7 av 9
Postet av: ameiza
Jeg tror ikke at du får kjøpt en tv i dag som du er fornøyd med om 5 år uansett. I hvert fall ikke i prisklasse under 30-40 000kr.

Dessuten så tror jeg det vil gå MINST fem år før det begynner å bli forholdsvis vanlig å sende i HD. Tenk bare på hvor lang tid det har tatt å digitalisere bakkenettet. Og kanalene har jo knapt begynt å sende 16:9!
Greit nok at det kommer noen disk- formater som støtter HD etter hvert, men for meg er det for langsiktig å tenke på HD- signaler inn i min leilighet, fra norske kanaler osv, etc.

Skal man ha ny tv i dag, og ønsker å være "fornuftig", tror jeg det beste ville være å gå for en crt- tv til rundt 10k, og så kjøpe en HD-plasma når denne standarden er mer vanlig.

Men er det gøy? Ikke i mine øyne. Jeg vil gjerne ha en tv til å henge på veggen, til en overkommelig pris.

Som sagt over, jeg snakket med importøren. Han virket meget overbevisende. Syntes fremdeles det er verdt et forsøk. Jeg kan tåle kostnadene til returfrakten om jeg ikke blir fornøyd (i dag).
mvh Ameiza
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2004 20.25.42 #8 av 9
Postet av: Rune
De fleste Plasma apparatene som selges i USA hvor de har HDTV har SD oppløsning. Virker som amerikanerne klarer seg fint. Under messen i helgen hørte jeg folk si om Infocus ScreenPlay 4805 at det var messens beste bilde (ble foret med HDTV signal). (den har kun 854 x 480 pixlers oppløsning)

Tror nok at hvis kvaliteten ellers er god så tror jeg ikke det er noe krise at den ikke har HDTV oppløsning. Det finnes kun to plasma skjermer som jeg vet om som har ekte HDTV Oppløsning. Det er en LG på 76" og en Samsung på 80".

Resten har bare en eller annen pc skjerm oppløsning som ikke stemmer med HDTV formatene (1280 x 720 eller 1920 x 1080)

http://www.hjemmekino.no/guide/tv_plasma.asp
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2004 07.20.45 #9 av 9
Postet av: dezibel
Er det ikke også snakk om å kunne vise hd signaler i nedskalert størrelse? Kan ikke de fleste plasmaer det? Hvis så så blir jo bildet faktisk nesten bedre vel? hvertfall fungerer det jo sånn på pc, ett bilde som har 1600X1200 oppløsning blir gjerne veldig skarpt i 1024x768 oppløsning.... fungerer det på samme måte på en plasma? :?: :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar