Logo

Qpvision 32" LCD Amatørtesten !

Skriv et svar
26.04.2005 18.51.48 #1 av 9
Postet av: Plebz
Som ønsket kommer et par ord om min nyanskaffede QPV 32"

Bilde:

TV: Funker helt fint med vanlig antennekabel fra veggen, TV2 har litt rare farger, litt for sterke lissom, alle de andre er helt fine, så fine som jeg ville fått det på en vanlig TV etter min mening. Jeg har verken digital dekoder eller noe annet enn en vanlig antenne kontakt i veggen. Var veldig nervøs for dette, men ble veldig positivt overrasket. Autotuning funka også veldig bra, fant alle kanaler og la seg inn med navn etc.

DVD M/PS2 spiller: Funker også helt fint. bruker RGB Scart kabel som jeg fikk med da jeg kjøpte PS2en. Merker desverre at det flimrer endel på sterke farger, noe jeg er litt skuffet over. Kan dette ha noe med kabelen å gjøre, eller er det bare sånn med LCD? Jeg så Flyvende Dolker som har ørten scener med veldig sterke farger, og jeg vil gradere irritasjonsfaktoren til 3 av 10 som et helhetsinntrykk etter å ha sett hele filmen. Håper som sagt det er noen farge innstillinger som jeg ikke har prøvd, eller noe med kabelen som forårsaker dette.

PS2 M/Tekken4 og GTA: Yummy er alt jeg kan si her, var veldig bra, og et godt steg opp fra min gamle 22" CRT skjerm.

PC via s-video: Dette var veldig skuffende. Mitt skrivebord var helt uleselig og fylte ikke hele skjermen. Trodde lissom at den tilpasset seg litt. Mulig dette blir lang bedre med DVI / Skjerm ( sånn med masse pins i ) kabel. Time will show.


Etter å ha vært å sett i endel butikker på endel lignende TVer syntes jeg virkelig denne TVen var verdt kjøpet, selv om jeg er litt skuffet over den flimringen jeg opplevde på DVD via PS2. Har sett mange TVer til mye høyere pris "per tomme" enn denne i butikker, og syntes bildet på denne TVen var i klasse med det beste jeg har sett på Elkjøp o.l.

Sånn, håper noen fant dette intresant :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.04.2005 07.11.07 #2 av 9
Postet av: sax
DVD m/PS2 kan ikke sammenlignes med en "vanlig" DVD spiller!

Du kan eventuelt kjøpe deg en PS2->komponent kabel, noe som jeg regner med vil gi et litt bedre resultat.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.04.2005 07.23.55 #3 av 9
Postet av: Plebz
Noen som aner om kjøp av analog dekoder fra upc vil gi enda bedre TV bilde / signal enn det jeg har fra veggen idag via RF kabel? Vet ikke engang om denne boksen gir meg mulighet til å bruke scart / component etc.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.04.2005 20.55.10 #4 av 9
Postet av: kjetilkl
"Plebz" skrev:Noen som aner om kjøp av analog dekoder fra upc vil gi enda bedre TV bilde / signal enn det jeg har fra veggen idag via RF kabel? Vet ikke engang om denne boksen gir meg mulighet til å bruke scart / component etc.


UPC bruker vel fortsatt de gamle jerrold dekoderne på det analoge nettet (mulig de har andre hvis du er på et gammelt Janco nett - vet ikke) - og disse har kun antenne inn/ut sist jeg så de iallefall. - Du får ikke bedre bilde med disse, snarer tvert imot.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.04.2005 11.36.12 #5 av 9
Postet av: Plebz
Huff da,

Burde kanskje legge til dette.

TV fungerte som sagt fint første dagen jeg fikk den, men neste kveld merket jeg at det kom endel forstyrrelser i bildet ( horisontale flimmer striper ), noe jeg ikke fikk på CRT skjermen min med samme kabel etc. Ganske så irriterende.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.04.2005 12.07.34 #6 av 9
Postet av: Knut
Jeg tror at hvis man skal ha glede av LCD og plasma må signalene og kablingen være optimalisert. Digital tunere med dvi/hdmi eller komponent, dvi/hdmi eller komponent på dvd-spiller osv ...
Etter alle tilbakemedlinger jeg har lest på dette formuet, og noe selvopplevd, er jeg blitt ganske glad i min panasonic 32" 100 Hz tv :-)
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.04.2005 12.13.15 #7 av 9
Postet av: Plebz
Man skal ikke kimse med den enorme gadgetfaktoren en stor flat-TV har 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.04.2005 13.04.20 #8 av 9
Postet av: Knut
"Plebz" skrev:Man skal ikke kimse med den enorme gadgetfaktoren en stor flat-TV har 8)


Nei, men gadgetfaktoren må ikke overgå gleder av godt bilde og en god filmopplevelse ... :-)
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.05.2005 16.05.44 #9 av 9
Postet av: Plebz
OPPDATERING

Idag mottok jeg analog dekoder ( RF in og ut ), koblet til, og må bare si at resultatet er UTROLIG mye bedre. Bildet er helt klart nå, ingen flimring, og i tilleg slipper jeg den irriterende 2 sekunds pausen når jeg skifter kanal. Har ikke mye å utsette på denne TVen nå.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar