Logo

QPvision QPV42SDL-05 panel LG v7

Skriv et svar
03.08.2005 19.16.36 #1 av 10
Postet av: Quentin
Hei

Noen som har kjøpt denna, eventuelt hørt noe, sett tester osv?

De som har info om skjermen må gjerne poste alt her i denna tråden, så blir det lettere å lese i ettertid...

http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=3995 ... 7309&ape=7

Quentin
TV: Phillips 32" 50hz
Forsterker: Pioneer VSX-1015-S (7.1 THX)
Høyttalere: Pioneer S-VLF3 (på vegg)
Opptaker: Pioneer DVR-530H S
DVD-spiller:Gammel Sony
Spill: X-box (mod. m/160GB HD)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.08.2005 22.21.41 #2 av 10
Postet av: boly
Er det denne tro? http://www.dinside.no/php/art.php?id=117212
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.08.2005 06.10.03 #3 av 10
Postet av: Bøgge Bakken
Det er vel QPV42SDL-03 som er testet på dinside. Kontrasten som dinside oppgir er på 3000:1, men denne har hele 10000:1 :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.08.2005 10.21.54 #4 av 10
Postet av: boly
10000:1 Ja, ja det går fremover får men si........
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.08.2005 10.51.42 #5 av 10
Postet av: tronde
Jeg handlet denne fra Deal 31/7 og venter spent. Skal skrive noen ord når den henger på veggen og er kjørt litt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.08.2005 18.00.01 #6 av 10
Postet av: Quentin
Hei Tronde

Har du fått skjermen?
TV: Phillips 32" 50hz
Forsterker: Pioneer VSX-1015-S (7.1 THX)
Høyttalere: Pioneer S-VLF3 (på vegg)
Opptaker: Pioneer DVR-530H S
DVD-spiller:Gammel Sony
Spill: X-box (mod. m/160GB HD)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.08.2005 09.03.28 #7 av 10
Postet av: tronde
:x Her ble det selvsagt krøll i Korea!!!!! Skjermen er ikke ventet il Norge før i slutten av august. Så det blir å sutte på totten et par uker til
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.08.2005 09.05.51 #8 av 10
Postet av: Quentin
Huff, det hørtes ikkje bra ut. Håpe ikkje du e like utålmodig som mæ
TV: Phillips 32" 50hz
Forsterker: Pioneer VSX-1015-S (7.1 THX)
Høyttalere: Pioneer S-VLF3 (på vegg)
Opptaker: Pioneer DVR-530H S
DVD-spiller:Gammel Sony
Spill: X-box (mod. m/160GB HD)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2005 11.16.18 #9 av 10
Postet av: tronde
Nå nærmer det seg. Skjermen er varslet inn i stua torsdag 22. sept etter kl.1700 :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 11.24.26 #10 av 10
Postet av: tronde
Her er mine erfaringer med skjermen etter en ukes titting.
1. Enkel Setup - greit å gjøre de forberedelsene som bruksanvisningen sier.
2. God og oversiktlig fjernkontroll
3. En ulempe dukket raskt opp. Med Scart-kontakt mellom dekoder og skjerm fungerer ikke tekst-tv. Her er man nødt til å bruke analog tv/antenne-inngang. (men man har jo internett da)
4. Standard fabrikk-innstillingene (farger) var ikke gode. Men etter noen manuelle justeringer og gjennomgang av en justerings-DVD som kalibrerer det meste (f.eks dvd'en "Digital Video Essentials") så ble bildet helt utmerket, men på bilder med hurtig kameraføring og mye grønt f.eks fotball-kamper henger bildet litt igjen - selv om det ikke er plagsomt mye.) Dette blir faktisk bedre når skjermen har stått på ett minutt eller to - virker som om gassboblene trenger litt aktivitet før de fungerer optimalt.
5. Sitteavstand: 4 meter unna skjermen MÅ du sitte for å få et tilnærmet perfekt bilde.

Så til litt mer detlajerte erfaringer:
1. Ved titting på tegnefilmer av eldre dato blir ikke opplevelsen helt av den gode sorten hvis man ikke har stilt inn farger, kontrast og lys helt optimalt. Man blir rett og slett sliten i øya. Spes. ungene klaget litt før pappa greide å få på plass innstillingene. Så har man barn i heimen er dette en jobb som må gjøres bra.
2. Å titte på VHS-filmer er en blandet fornøyelse. Dårlige opptak blir vesentlig dårligere på plasmaen enn på skjermer med billedrør. Dvs. gamle vhs-bånd - eller "kornete" opptak egner seg lite for titting. Har man derimot gode vhs-bånd og en bra vhs-spiller med mulighet for å stille kontrast direkte fra avspiller blir resultatet greit. Det er også en fordel å slå på Progressiv scanning på vhs-avspilleren hvis den har det.
3. Skjermen avslører også forskjell på kvaliteten på dvd-plater. Denne skjermen er tydeligvis avhengig av optimale orginalkilder for å fungere perfekt. Men har man tålmodighet så finner man som regel en grei løsning på det meste. Og for å gjøre det helt klart; DVD-resultatet er av det BRA slaget.
4. Gledelig bra kvalitet når jeg titter på vanlig tv - via en Canal Digital-dekoder (Digitale Canal Digital-kanaler) - Russiske og rumenske kanaler egner seg definitivt ikke på denne skjermen!
5. Lyd har jeg ingen formening om - da skjermen min ikke har høytalere - lyden styres rett inn i surround-anlegget fra dekoder/dvd-spiller/vhs-spiller.

Alt i alt en positiv skjerm til snaut 13.000.

Mine oppkoblinger:
Dekoder (Parabol) til Skjerm via RGB-scart
DVD til skjerm via RGB-scart
VHS til skjerm via RGB-kabler

Jeg har ikke testet skjermen mot en PC
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar