Logo

Reciver vs Høytalerpakke

Skriv et svar
15.07.2009 21.06.56 #1 av 6
Postet av: Førde
Hei,

Har de siste kveldene brukt X-antall timer foran pc-en og lest om høytalere og recivere osv..

Til mitt hjemmekinoanlegg har jeg pr.nå:

Epson Projektor EMP-TW2000
Lerret: Grandview Ramme 16:9 (234 cm 106")
PS3 - som dvd/bluerayspiller.

Første spørsmål er om PS3 er bra nok som bluerayspiller ? Jeg leste hvertfall meg til det da jeg kjøpte den i Desember. Men verden går jo fremover...

Jeg skal nå kjøpe nye høytalere og reciver:
Høytalere: Jeg har her funnet frem til XTZ-pakken som Lyd og Bilde har gitt toppkarakter.
http://www.surround.no/product/467203/_ ... e_5.2.html
Reciver: Her hadde jeg plukket meg ut ONKY TX-SR607, men lurer nå på om denne er bra nok (?). Har også vurdert Yamaha RX-V1900. Holder Onky'en til XTZ-pakken ? eller må jeg opp i større og bedre reciver. Trenger her råd !! (?)

Setter også pris på tips ang dette med Bluerayspiller.
Noe annet jeg også bør tenke på ?

Mvh
Ole
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.07.2009 21.05.20 #2 av 6
Postet av: Torja
Ville vurdert Yamaha RX-V1900 da den har gode spekifikasjoner og kommer godt ut av det i tester. Onkyo SR607 mangler vel pre-out hvis senere tikobling av effekt er ønskelig. Høytaler pakken skal være mye for pengene.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.07.2009 22.19.31 #3 av 6
Postet av: Førde
Ja nå er det blitt bestilt en Yamaha V1900, og regner med å få den i morgen :-) gleder meg alt...

Har vel funnet meg ut en riktig pakkeløsning på XTZ høytalere.
Blir noen få tusenlapper rimeligere med å bestille fra Sverige fant jeg ut, så det blir nok det bestilt derfra. Så surround.no må enten kutte litt på marginenkravene sine, ellers så har de for dårlige kjøpsavtaler med XTZ. Vil også si at servicen virket klart bedre fra svenske Fyndbørsen.se enn hos surround.no. Fyndbørsen svarte umiddelbart på hendvendelsen og var veldig serviceinnstilte, mens surround.no som jeg skrev e-mail til (de hadde ikke noen telefonnumre å ringe til), brukte 2 dager for å svare e-mailen, og svaret var at de hadde så mye å gjøre at de ville be meg sende ny e-mail med mine spørsmål i stedet for å ringe meg opp som jeg hadde oppfordret dem til å gjøre...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.07.2009 07.21.25 #4 av 6
Postet av: teebee
har du regnet med moms og postens avgift eller skal du hente de selv i sverige? blir spennende å høre totalpris.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.07.2009 10.09.31 #5 av 6
Postet av: Torja
Gratulere med nytt flott utstyr. Du få si noen ord om hvordan du syns dette låter når alt er i hus.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.07.2009 08.23.37 #6 av 6
Postet av: Førde
Hei, Ja jeg har beregnet alt (moms og frakt). Jeg ringte også KGH collections (som sitter på tollavgiftene) bare for å forsikre meg om det fantes noe toll å betale på import av høytalere, og det var det ikke. Kun mva som skal betales.
Totalt sett ble det ganske nøyaktig kr. 3.000,- rimeligere å bestille fra Sverige en fra surround.no. (har da kalkulert fritt levert Førde på begge bestillingene).

Ja, jeg skal komme tilbake med tilbakemeldinger når hele anlegget er på plass :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar