Logo

Respons på valg av system

Skriv et svar
04.12.2006 13.45.24 #1 av 4
Postet av: Twinrehz
Tenker veldig fort, og pengene kommer inn veeldig sakte, men det får så være.

Jeg skal altså kjøpe de første delene til det som med tiden skal bli et hjemmekinoanlegg.

Saken er den at det jeg skal bruke den mest til, er å høre på musikk, men vil gjerne kunne bruke det til film når jeg vil se en.

Jeg har funnet meg det jeg skulle tro er en bra receiver: Denon AVR-1507

Det jeg spekulerer på er høyttalerne. Har funnet et par Argon-høyttalere til en pris som kanskje passer min tynne lommebok. Det jeg er litt usikker på er at impedansen er på 4 ohm, og på forsterkeren står det bare 6 og 8 ohm. Derfor, hvis de ikke skulle fungere, har jeg funnet et par Cerwin-Vega som har en impedans som passer. Men er Cerwin-Vega å anbefale foran Argon hva lydkvalitet angår?

Og hva menes om denne kombinasjonen? Jeg har ikke råd til å kjøpe 7 høyttalere for øyeblikket, så for tiden skal det bare være et stereoanlegg, med mulighet for å koble til diverse eksterne enheter.
Speakers with attitude
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2006 15.19.21 #2 av 4
Postet av: boly
Dette er ikke noe problem, CV er ikke høytalere med den peneste lyden. Men om Argon er bedre vet jeg ikke, da jeg ikke har hørt de.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2006 09.38.50 #3 av 4
Postet av: Twinrehz
Okei, hvilke høyttalere anbefaler du?
Speakers with attitude
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2007 04.00.25 #4 av 4
Postet av: Zleepyme
"Twinrehz" skrev:Tenker veldig fort, og pengene kommer inn veeldig sakte, men det får så være.

Jeg skal altså kjøpe de første delene til det som med tiden skal bli et hjemmekinoanlegg.

Saken er den at det jeg skal bruke den mest til, er å høre på musikk, men vil gjerne kunne bruke det til film når jeg vil se en.

Jeg har funnet meg det jeg skulle tro er en bra receiver: Denon AVR-1507

Det jeg spekulerer på er høyttalerne. Har funnet et par Argon-høyttalere til en pris som kanskje passer min tynne lommebok. Det jeg er litt usikker på er at impedansen er på 4 ohm, og på forsterkeren står det bare 6 og 8 ohm. Derfor, hvis de ikke skulle fungere, har jeg funnet et par Cerwin-Vega som har en impedans som passer. Men er Cerwin-Vega å anbefale foran Argon hva lydkvalitet angår?

Og hva menes om denne kombinasjonen? Jeg har ikke råd til å kjøpe 7 høyttalere for øyeblikket, så for tiden skal det bare være et stereoanlegg, med mulighet for å koble til diverse eksterne enheter.


Argon vil være det beste valget uten tvil. I forhold til hva som er av kraft i reciveren så vil du lydmessig få bedre utbytte av denne kombinasjonen.

CV kan spille tordnende høyt, men da krever de en god del mer futt en det som ligger i AVR 1507.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar