Logo

RGB-signal på Panasonic TX-28DK1F?

Skriv et svar
07.09.2005 22.18.44 #1 av 5
Postet av: YngveB
RGB-signal
Jeg har en Thule DVA100 dvd-spiller med original scartkabel fra Thule som jeg har koblet via AV1-inngangen på et Panasonic TX-28DK1F CRT-tv.

I brukermanualen for tven står det at AV1 skal akseptere RGB-signal, men når jeg velger dette fra Thulen blir skjermen svart og AV1-teksten i øvre venstre hjørne forsvinner. (Denne teksten forsvinner ikke hvis jeg velger komponent YUV, noe jeg tolker som at signalet er der ved RGB, men noe er galt i TVen.) Jeg har også prøvd å skifte mellom interlaced og progressive på DVDspilleren, med det resultat at jeg får opp bildet i en brøkdel av et sekund idet jeg skifter tilbake til interlaced. Altså kommer det et signal.

Jeg har tenkt å prøve DVD-en opp mot en tv jeg vet takler RGB, men har ikke kommet så langt enda, så jeg kan ikke være helt sikker på om det er tven eller dvden som ikke er på nett.

Så mitt spm er om det er noe jeg har glemt å gjøre, eller om brukermanualen til panasonic ikke er korrekt, og jeg må kjøpe nytt tv for å få RGB?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.09.2005 05.18.09 #2 av 5
Postet av: arntos
Prøv å trykk flere ganger på AV knappen når du har aktivert RGB på DVD spilleren. Mener at du da skal få fram AV1-rgb.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.09.2005 07.01.12 #3 av 5
Postet av: YngveB
takk for svar. prøvde dette men uten effekt. denne tv-en har kun en AV1-innstilling, så det burde fungere med en gang.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.09.2005 09.08.30 #4 av 5
Postet av: Runel
TX28DK1 skal ha RGB på scart 1 ja. Har du prøvd andre spillere evt andre kabler mellom DVD og TV? Har du ikke valg for RGB ut på Thulen hvis jeg forstår deg rett?
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.09.2005 12.40.56 #5 av 5
Postet av: YngveB
Når jeg stiller inn min thule til å levere s-video-signal (som her bare vil si composite tror jeg) får jeg bilde, men når jeg setter den til å levere rgb bli skjermen svart. Kabelen jeg bruker er Thules egen kabel som de anbefaler for å få til rgb-signal
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar