Logo

Rune se her

Skriv et svar
16.12.2007 19.20.57 #1 av 5
Postet av: MindWaste
Fant ingen andre fornuftige plasser å poste denne så det blei her :wink:

Har hjemmekino.no hatt servertrøbbel i det siste? Har opplevd time-outs og ingen tilgang den siste måneden, i tillegg til at siten har vært veldig treg. Er det oppgraderinger på gang Rune? Eller er det bare stor trafikk som er årsaken?
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2007 20.06.29 #2 av 5
Opplever det samme selv, dette er faktisk en av de første gangene jeg har fått kommet inn på siden i løpet av dagen.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2007 20.08.18 #3 av 5
Postet av: Rune
Merket at databasen hadde problemer i stad. Trafikken er høy, men denne databasen leier jeg av webdeal slik at det mest sannsynlig skyldes andre nettsteder som bruker samme database.

Jeg håper at jeg i løpet av neste år får råd til å investere i egen database/forumserver. Slik det er nå leies plassen for forumet for det kjøreer på Linux sammen med databasen som også kjører på linux.

Alt annet kjører på en windoserver som jeg eier selv og leier plass til. Denne er kjapp, men den er avhengig av denne databaseserveren for å vise innholdet.

Beklager tregheten. Irriterer meg selv :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2007 07.27.10 #4 av 5
Postet av: petre2006
"Rune" skrev:Merket at databasen hadde problemer i stad. Trafikken er høy, men denne databasen leier jeg av webdeal slik at det mest sannsynlig skyldes andre nettsteder som bruker samme database.

Jeg håper at jeg i løpet av neste år får råd til å investere i egen database/forumserver. Slik det er nå leies plassen for forumet for det kjøreer på Linux sammen med databasen som også kjører på linux.

Alt annet kjører på en windoserver som jeg eier selv og leier plass til. Denne er kjapp, men den er avhengig av denne databaseserveren for å vise innholdet.

Beklager tregheten. Irriterer meg selv :-)


Så så, ser jeg en svak dissing av Linux servere her? ;-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2007 07.56.04 #5 av 5
Postet av: Rune
"petre2006" skrev:
Så så, ser jeg en svak dissing av Linux servere her? ;-)

Petter


He He
I min vanlige jobb sitter jeg å knoter med Red Hat Enteprise Linux servere hver dag så det er ingen dissing. Linux fungerer utmerket som server. (men i dette tilfellet har de nok for mye å gjøre)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar