Logo

Rune's hjemmekino

Skriv et svar
28.12.2005 21.46.39 #1 av 3
Postet av: Rune`s hjemmekino
HEI! Har nettopp kjøpt en Philips 32" LCD PF 9830 flat-tv og er stålende fornøyd med det - men:
Har en dvd opptaker som er koblet med scart RGB, og det er vel ikke den mest optimale forbindelsen..

Vil kjøpe en opptaker med komponentutg. med progressive scan og HDMI-utgang.

Hvilken forbindelse av disse vil vere best, og vil det forbedre f.eks sortnivået på LCD'en?

Et linjeflettet palsignal er neppe det beste for progressive skjermer, eller?

Takknemlig for hjelp og tips!! :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2005 20.53.38 #2 av 3
Postet av: Ken
En DVD opptaker med HDMI vel gi deg best bilde uten tvil. Komponent på min LCD TV via en Pioneer 575 gir et mye mørkere bilde, mindre farger, dårligere kontrast og stort sett et elendig bilde sammenlignent med hva som kommer ut av HTPC'en som kjører DVI-HDMI.

På grunn av denne enorme forskjellen har jeg nå helt lagt på hylla det å handle ny DVD spiller. Er på jakt etter en DVD-recorder, men den må også ha HDMI. (og et switch problem med to HDMI og kanskje også tre kilder hvis Xbox 360 også kommer med HDMI). Når skal vi få receivere med hdmi på alle inngangene? Som selvsagt ikke skal koste det hvite... :)

Jeg kjører i 720p da det gir best resultat for vanlig internett surfing og bruk av PC til epost, msn etc.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2005 14.00.48 #3 av 3
Postet av: Rune`s hjemmekino
Takk for svar!
Vurderer å kjøpe Philips DVDR 7300 H når den kommer...

Ser at den er å få i både Sverige og Danmark, men ikke her.

Den har også HDMI og 250 Gb harddisk.

Vet ikke hva den vil koste, så er litt spent..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar