Logo

Salgstriks?

Skriv et svar
23.01.2009 20.58.38 #1 av 3
Postet av: prizma
Hei,

Jeg driver å kikker litt på nytt stereo anlegg, og i dette tilfellet ønsker jeg noen inputs på hvilke salgstriks jeg bør se opp for?
Er veldig fersk i denne bransjen, og kommer nok til å handle fra HiFi klubben.


"Du får ikke fet lyd der de selger brødristere" synes jeg er en artig frase, selv om Elkjøp har snudd den litt:



Uansett, vil jeg ha tips til hva jeg ikke skal "falle for."
Tenkte å ta med et par plater og høre litt på nye komponenter - men prøve å holde budgettet :lol:

Takker for svar.
Vemund
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2009 21.26.47 #2 av 3
Postet av: Runel
Du MÅ like det du hører IKKE at selger SIER at du kommer til å like lyden++++. LIte vits å kjøpe annlegg hvis du er missfornøyd med lyden når du kjøper det. Hør på mange annlegg ikke bare på hifiklubben men alle andre butikker i den prisklassen du har tenkt. Du kan ofte få mere for pengene på f.eks Elkjøp m.fl. Hifiklubben gir IKKE rabatt vanligvis.

Er lett for at selger drar opp og opp-sett deg en grense ellers kan det fort bli dyrt:) Lite vits å høre på annlegg til 100k hvis du skal bruke ca 15k... Kabler er oppskrytt. Du trenger IKKE å bruke 10-15% på kabler(egen erfaring... sukk) kjøp noen billige høytaler kabler ala 20-50 kr meter så kan du evt prøve senere å høre OM du hører forskjell når du har hatt ditt annlegg en god stund å kjenner det.

Lykke til!
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2009 22.49.54 #3 av 3
Postet av: Rune
Det som jeg alltid faller for er flotte damer i butikker. Da kjøper jeg alt som anbefales. (gjelder spesielt klær)

I elektronikkbutikkene er det ikke så mange av dem :-)

Pass deg for dem altså ;-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar