Logo

Samme bilde på LCD skjerm som på prosjektor ?

Skriv et svar
27.10.2005 09.14.06 #1 av 8
Postet av: okasin
Hei !
Jeg er nettopp ferdig med min hjemmekino, og har i den anledning bygget en HTPC, hvor jeg har all musikk og film..
Det er kopplet en 17" lcd monitor og en Infocus Screenplay prosjektor til HTPC`ns skjermkort. Er det mulig å få samme bilde på prosjektor som på lcd skjerm [u]samtidig ??? [/u]
Når jeg prøver på dette, så får jeg liksom bare en forlengelse av skjermen.. om du skjønner ?
Håper noen kan hjelpe meg med problemet så fort som mulig
Det finnes ingen problemer, kun løsninger..
mrfixit.priv.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.10.2005 18.24.14 #2 av 8
Postet av: Vector
Hvis jeg fårstår deg rett, så skal du få filmen til å snurre både på pj`en og LCD skjermen på likt? men vil ikke det bli litt irriterende med en svær 17" i tillegg da?

Er det det du mente? :)
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.10.2005 18.33.16 #3 av 8
Postet av: MCPC.no
Dette lar seg gjøre. Hvilket skjermkort bruker du? Innstillinger for dette finnes i driverne til skjermkortet, samt i Windows.

Prøv dette i Win XP:
Høyreklikk skrivebordsbakgrunnen og velg Egenskaper.
Velg skillearket Innstillinger.
Klikk på skjerm 2.
Fjern haken for "Utvid Windows-skrivebordet til denne skjermen".

Fungerer ikke det. Så klikk på skjerm 1 og så knappen Avansert. Da får du opp innstillingene for skjermkort-driverne.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2005 07.36.12 #4 av 8
Postet av: okasin
joda jeg mente å ha likt bilde på begge skjermene..
Poenget med dette er at jeg "gidder" ikke bruke prosjektoren til alt mulig.. den bruker jeg til film og ikke så mye annet.. 17" bruker jeg til å bla mellom musikk ol.. hmm kanskje dette var dumt.. har relativt liten erfaring innen hjemmekino pc.. men det begynner å hjelpe seg :)

Bruker Beyond Media center som bakgrunn på pc for å kjøre film og musikk mm.. har i tillegg kjøpt TheaterTec til dvd..

17" vil ikke være til stor "plage" under film.. den er innfeldt på en måte i veggen bak meg..
Det finnes ingen problemer, kun løsninger..
mrfixit.priv.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2005 10.41.57 #5 av 8
Postet av: aLmAnZo
"okasin" skrev:joda jeg mente å ha likt bilde på begge skjermene..
Poenget med dette er at jeg "gidder" ikke bruke prosjektoren til alt mulig.. den bruker jeg til film og ikke så mye annet.. 17" bruker jeg til å bla mellom musikk ol.. hmm kanskje dette var dumt.. har relativt liten erfaring innen hjemmekino pc.. men det begynner å hjelpe seg :)

Bruker Beyond Media center som bakgrunn på pc for å kjøre film og musikk mm.. har i tillegg kjøpt TheaterTec til dvd..

17" vil ikke være til stor "plage" under film.. den er innfeldt på en måte i veggen bak meg..


Neh, dette skal være fult mulig. Spørs litt på om du har Gforce eller kort fra en annen brikkeprodusent.

Alt skal være tilgjengelig, du kan finne en meny hvor du kan klone begge skjermene. Men som sagt avhenger dette om det er ATI eller Gforce eller hva det nå måtte være.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2005 13.50.54 #6 av 8
Postet av: dejavu
"aLmAnZo" skrev:
"okasin" skrev:en annen brikkeprodusent.

Alt skal være tilgjengelig, du kan finne en meny hvor du kan klone begge skjermene. Men som sagt avhenger dette om det er ATI eller Gforce eller hva det nå måtte være.


Heisann..
Jeg har slitt med det samme i en uke nå. Det blir et svare rot å få riktig bilde (les: filmen)gjennom projektoren, hver gang den skal på. Selv har jeg ATI og et Radeon 9600 skjermkort.

Hadde vært flott om noen kunne peke meg til stedet i ATI programvaren, hvor dette settes opp. For den skjønner jeg ikke bæret av...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2005 09.30.03 #7 av 8
Postet av: MCPC.no
"dejavu" skrev:
Heisann..
Jeg har slitt med det samme i en uke nå. Det blir et svare rot å få riktig bilde (les: filmen)gjennom projektoren, hver gang den skal på. Selv har jeg ATI og et Radeon 9600 skjermkort.

Hadde vært flott om noen kunne peke meg til stedet i ATI programvaren, hvor dette settes opp. For den skjønner jeg ikke bæret av...


For å klone to skjermer med ATI skjermkort må du ha drivere med Catalyst Control Center. Disse lastes ned fra ATIs hjemmeside.

Høyreklikk skrivebordsbakgrunnen og velg ATI CATALYST(tm) Control Center.
I boksen som kommer opp klikk View og velg Advanced View.
Fra menyen til venstre velges Displays Manager.

Her skal begge dine skjermer vises om disse er koblet til. Høreklikk skjerm nummer to og velg Clone...
Klikk Yes i boksen som kommer opp.
Klikk OK.

Merk! Skjerm nummer to vil få samme innstillinger på oppløsning og oppdateringsfrekvens som skjerm nummer en.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2005 08.56.52 #8 av 8
Postet av: okasin
Tusen takk for svaret.. dette fungerer :)
Nu er jeg atter en gang en lykkelig mann.. :P
Det finnes ingen problemer, kun løsninger..
mrfixit.priv.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar