Logo

Samsung HT-BD2 & Epson EMP-TW980

Skriv et svar
23.09.2008 22.38.45 #1 av 4
Postet av: dkimmy
Heisann

Jeg har kjøpt meg en leilighet hvor det er gyldne muligheter for en hjemmekino i kjellerstua.Utfordringen min er at jeg ikke har noen kunnskap eller erfaringer med hjemmekinoanlegg. Tror dette forumet kan være rett sted for noen forslag. Jeg har totalt 30 000 å rutte med, og håper det kan være nok til å få satt sammen noe som funker bra.

Jeg har i utganspunktet landet på Samsung HT-BD2 & Epson EMP-TW980. Men har hverken sett eller hørt noen av produktene.

Hadde satt stor pris på om noen har noen erfaringer med denne kombinasjonen, eller om noen har forslag til et opplegg hvor jeg får mer valuta pengene.

Jeg lurer også på hvordan jeg kan koble til get/canal digital hd dekoder, samt pc og wii til dette opplegget.

Tusen takk for evt hjelp

Hilsen Rookie
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2008 00.12.44 #2 av 4
Postet av: Zleepyme
Hei! Velkommen i forumet:)

Først så vil jeg si at i din prisklasse finnes masse bra utstyr. Hvordan velge det rette for deg er det som er vanskelig. Kan være fornuftig å lese disse guidene
viewtopic.php?f=30&t=10936&start=0&st=0&sk=t&sd=a&view=viewpoll
og denne
viewtopic.php?f=12&t=11039

Kommer gjerne med forslag hvis du forteller mer på hva du hadde tenkt deg:)

Lykke til:)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.10.2008 13.46.30 #3 av 4
Postet av: dkimmy
Jeg har nå gått for Samsung HT-BD2 og Epson EMP-TW980 med 92" grått rammelerret.

Men så var det tilkoblingen da, og her er jeg i tvil. Jeg trenger det dessverre inn med teskjeer.

Det er bare én hdmi utgang fra samsung anlegget og en hdmi inngang til prosjektoren.

Jeg skal koble til
get hd dekoder.
Nintendo wii
Pc

Hvordan foregår denne tilkoblingen. hvordan switch må til for å få liv i alt sammen?

Hilsen Rookie
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.10.2008 14.42.01 #4 av 4
Postet av: Zleepyme
"dkimmy" skrev:Jeg har nå gått for Samsung HT-BD2 og Epson EMP-TW980 med 92" grått rammelerret.

Men så var det tilkoblingen da, og her er jeg i tvil. Jeg trenger det dessverre inn med teskjeer.

Det er bare én hdmi utgang fra samsung anlegget og en hdmi inngang til prosjektoren.

Jeg skal koble til
get hd dekoder.
Nintendo wii
Pc

Hvordan foregår denne tilkoblingen. hvordan switch må til for å få liv i alt sammen?

Hilsen Rookie


Tre spørsmål:
Hvor mange innganger totalt har anlegget?
Hvor mange HDMI innganger har anlegget?
Har anlegget lyd og bildeswithing via HDMI?
Hvis man må ut å kjøpe ekstra adapter, og rock`n roll kabler for å få koblet alt man skal ha inn på anlegget, er det lurt å spørre seg om dette er det rette anlegget for deg...
For å ta det generelle så vil et ferdigkomponert anlegg som dette ha en del begrensinger når det gjelder hvor mange komponenter du kan koble til. Med tanke på at en Blue ray spiller koster(fra Samsung) rundt 2400 kroner, og en god reciver med alle de høyoppløste lydformatene(og en stabel med lyd og bildetilkoblinger) rundt 6000(Yamaha RXV 663), så har men jo litt cash til overs for å se på høyttalere, hvis man legger 15000 på bordet.
Spørsmålet er jo om du vil stå igjen med ting du ikke får koblet til på grunn av at det rett og slett ikke er innganger nok. Designet og testen ser jo bra ut i forhold til prisklasse 10-15000, men som sagt, så finnes det bedre løsninger i dette prisområdet.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar