PAT
Aktiv
E-post
Da er jeg endelig ferdig med siklingen og fikk en knall flatskjerm i stua!
Fikk M87 igår og må si jeg er vanvittig fornøyd! Den taklet analoge signaler fra kabel-tv meget bra. Ble imponert. På den annen side hadde jeg ingen store forhåpninger når det gjaldt tv-signalene fordi disse tv'ene er jo bygd for digitale signaler. Men da jeg først fikk se bildet ble jeg imponert, ja. Det overgikk mine eventuelle minste forventninger om analogt signal, hehe...det var jo selvfølgelig litt uklart(LITT kornete) jo nærmere jeg satt tv'en, men med en avstand på 3,5-4 meter var det kjempebra. Tror også jeg har et bra analogt signal inn, men uansett, det blir stort å få digital sending til høsten.
Deretter testet jeg dvd via scart og der synes jeg også bildet ble bra. Så vidt jeg så var ikke den interferensen der som noen nevner. Nå kjører jeg en scart som er godt skjermet, kjøpt på clasern...inntil jeg får kjørt HDMI på en ny dvd-opptaker, og da blir det nok ekstremt
Den eneste endringeen jeg har gjort var å sette ned bakgrunnsbelysningen til 6, default setting var 10 og det fikk meg til å gni meg i øya ganske ofte...
Av en eller annen grunn ble faktisk opptak gjort med digitalt videokamera overført til dvd best på signalene. Nesten ingen synlig korning. På original Superman Returns var det litt gjennom scarten.
Det eneste jeg la merke til var litt mørke skygger som "danset" rundt øynene på en person som sto stille på videokameraopptaket. Lurer på hva dette var...noen forslag? Bare noen innstillinger som må gjøres kanskje....
Angående gjenskinn, helt suverent. Merket ingenting bortsett fra det naturlige gjenskinnet i tv-kanten. Dere vet, den fiiiiiiine skinnende rammen
Altså, nå er tv'en plassert ved veggen som er i vinkel mot vindusveggen....ehh, jeg har vinduene på min høyre side når jeg sitter i sofaen. ingen refleksjon der ihvertfall
Denne tv'en anbefales!
Åja, svartheten: Helt knall til å være LCD. Det at svartheten fremhever andre farger bedre er det ingen tvil om!
olliver
Aktiv
E-post
Hadde gledet meg som F til denne tv'n i 46" og hadde ENDELIG bestemt meg for tv valg,men så lager de glass på skjermen så det gjenspeiler..meget irriterende å jeg skjønner ikke hvorfor de valgte nettopp dette
..slik jeg har vinduer plassert hjemme så blir samsung uaktuell for meg nå,å jeg som har likt samsung så godt
det har vært prat om en ny Sony LCD noen som vet noe mer om dette?
monitor
Prisjeger og frihetskjemper
E-post
olliver
Aktiv
E-post
forskjellen er at M86 er helt sort,mens M87 har krommet/sølv liste nede langs tv'n.
olliver
Aktiv
E-post
monitor
E-post
"olliver" skrev:forskjellen er at M86 er helt sort,mens M87 har krommet/sølv liste nede langs tv'n.
Hvorfor er den forskjellen verdsatt til hele 9k av f.eks Amentio??
olliver
Aktiv
E-post
hmmm..det var rart,men det er kun det som skal være forskjellen.du kan for sikkerhets skyld gå på en side hvor du kan sammenligne disse to mot hverandre..men jeg er sikker på at du finner samme specs på dem
monitor
E-post
"olliver" skrev:hmmm..det var rart,men det er kun det som skal være forskjellen.du kan for sikkerhets skyld gå på en side hvor du kan sammenligne disse to mot hverandre..men jeg er sikker på at du finner samme specs på dem
Du har nok rett; Jeg finner heller ikke noen forskjeller. Har også funnet priser på begge under 25k.
Selv mener jeg at plasma fortsatt er best fra 42" og utover.
hadde gjerne sett plasma i 46" ( 42" er LITT for snaut-50" LITT for drøy).
Jeg har store forventninger til Pioneer sine nye plasmamodeller især i 50".
PAT
Aktiv
E-post
"olliver" skrev:hmmm..det var rart,men det er kun det som skal være forskjellen.du kan for sikkerhets skyld gå på en side hvor du kan sammenligne disse to mot hverandre..men jeg er sikker på at du finner samme specs på dem
Nå har ikke jeg sett M86 skikkelig bortsett fra den forskjellen med svart liste mot sølv på M87, men det skal også være et blått lys under powerknappen på M86 som slår seg på i standby-modus.
Det er det ikke på M87...
warius
Aktiv
E-post
teknisk sett er det ingen forkjeller på de to modellene bortsett fra de nevnte forskjellene på utseende.
er fellelkjøp på 46 tommeren på avforum.no nå til kun 20000kr. koster 30000 de fleste andre steder.
Andersk
Aktiv
E-post
Felleskjøp på 40 tommer er på 15 000 på avforum. Synes ikke dette er gærnt.
PAT
Aktiv
E-post
"PAT" skrev:"olliver" skrev:hmmm..det var rart,men det er kun det som skal være forskjellen.du kan for sikkerhets skyld gå på en side hvor du kan sammenligne disse to mot hverandre..men jeg er sikker på at du finner samme specs på dem
Nå har ikke jeg sett M86 skikkelig bortsett fra den forskjellen med svart liste mot sølv på M87, men det skal også være et blått lys under powerknappen på M86 som slår seg på i standby-modus.
Det er det ikke på M87...
Glem det jeg sa om det blå lyset, det er bullshit fra meg
Jeg hørte det fra en kompis som hadde blandet den med en tidligere modell før han kjøpte M86 selv. Forskjellen ligger kun i fargen på lista...
Ellers takker jeg meget for alle linker om innstillinger her. Jeg er som sagt ufattelig fornøyd med min tv, ikke noe tull med movie plus-funksjonen eller clouding.
Men en ting lurer jeg på. Hvit tekst som ruller over skjermen eller står stille har en tendens til å ha litt rosa kanter. Er dette en innstilling det er lett å justere på?