Logo

SCART inn på TV og ut til video-spiller via Scart.

Skriv et svar
28.11.2005 13.33.30 #1 av 7
Postet av: Ziggy
På "de gamle" VHS spillerne så kunne man ta antenne-ledningen rett inn i videospilleren og så ta TV signalet inn på TV igjen (altså via videospiller).

Nå har det seg slik at jeg får signal fra Haugaland kraft (Lyse sitt bredbånd) og fra omformerboksen så kommer det ut en Scart kopling. Ser på TV at Scart-inngangen også viser pil andre veien, altså ut fra TV. For å få dette til må TV signaler (eller også signaler fra DVD spilleren inn i TV når jeg tenker meg om) sendes gjennom TV og ut til min gamle VHS spiller gjennom Scart-kontakten som viser pil ut. Har ikke funnet noe løsning på dette enda, så er det noen som har tips?

Er det mulig å ta inn signaler på TV på en Scart-inngang (EXT1) og så sende det ut igjen til videospiller via en annen Scart kopling (EXT2)?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2005 14.01.35 #2 av 7
Postet av: kebz
Er det ikke enklere å kjøre scart først inn i videospilleren og så videre til tv? De fleste videospillere har inn- og ut-scart (ihvertfall VHS spillere).

Dette er det vanligste måten å koble signaler fra parabol o.l.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2005 22.58.28 #3 av 7
Postet av: Ziggy
"kebz" skrev:Er det ikke enklere å kjøre scart først inn i videospilleren og så videre til tv? De fleste videospillere har inn- og ut-scart (ihvertfall VHS spillere).


Har prøvd dette, men jeg får ikke signalene ut fra videospilleren og opp i TV. Kanskje fordi spilleren er 5 år gammel og ikke har har disse funksjonene på de 2 Scart koplingene. Den kan sende ut og motta fra samme kopling, men klarer tydeligvis ikke å motta fra en Scart og sende ut på en annen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2005 11.42.14 #4 av 7
Postet av: xuax
Har du husket å aktivere begge scart tilkoblingene. Vet at på noen dvd opptakere må du inn på menyen å sette at du får signalet via scart. Deretter setter du bare tv'en på ext1 eller hva scart tilkoblingen din heter på tv'en
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2005 22.54.09 #5 av 7
Postet av: Ziggy
"xuax" skrev:Har du husket å aktivere begge scart tilkoblingene. Vet at på noen dvd opptakere må du inn på menyen å sette at du får signalet via scart. Deretter setter du bare tv'en på ext1 eller hva scart tilkoblingen din heter på tv'en


Det er denne funksjonen jeg leter etter på TV. Nå kan jeg ta inn bildene fra dekoder via scart og inn i video for så å ut gjennom antenneledning til TV. Gjett om det blir dårlige bilder.

Dersom dette ikke er mulig på TV, så får jeg kjøpe meg en DVD-opptaker istedenfor. Har det på budsjettet for 2006, når jeg ser hva som er igjen av penger etter sommerferie.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2005 09.57.14 #6 av 7
Postet av: xuax
tar du signalet inn med scart til video spiller for så å kjøre det opp med antenne ledning til tv'en vil du få en kvalitetsforringelse. Hvis du ikke har mulighet til å kjøre scart fra video til tv så må du:
a) videospilleren har bare 1 scart, bytt til dvd opptager
b) tv'en har ikke scart/nok scart innganger, kjøp ny tv evt. en splitter
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2005 20.56.45 #7 av 7
Postet av: Ziggy
"xuax" skrev: Hvis du ikke har mulighet til å kjøre scart fra video til tv så må du:
a) videospilleren har bare 1 scart, bytt til dvd opptager
b) tv'en har ikke scart/nok scart innganger, kjøp ny tv evt. en splitter


TV-en har faktisk 3 scart innganger. Og pilene viser at den skal kunne gå begge veier. Men jeg finner ingen info om hvordan jeg kan ta in signal fra en inngang og sende det ut fra en annen på TVen til video.

Så dermed er dette kanskje bare mulig på video/DVD opptakere eller enkelte TVer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar