Logo

Scart til S-VHS

Skriv et svar
29.10.2006 19.21.45 #1 av 5
Postet av: asse
Har en Sony DVD spiller/forsterker
på baksiden av denne er det en haug med utganger, deriblant ën scart utgang, jeg har en billig vga prosjektør med s-vhs inngang samt vanlig monitor inngang pluss et par til.
da jeg ikke er noen stor film frik, men ser en film i ny og ne samt muligheten for å kunne se en fotballkamp så tenkte jeg at scart til s-vhs måtte være greit nok, men den gang ei....

bildet fra dvd spilleren er i sort/hvit og fult av støy.
Har prøvd å endre fra rgb til video signal fra dvd spilleren, men resultatet er dt samme :cry:

noen som har en ide?...om hva som kan være feil?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2006 09.10.16 #2 av 5
Postet av: Dudle
Det er forskjell på SCART-kontakter. Dersom du har to stk på DVD-spilleren så prøv den andre...hadde samme problem selv...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2006 10.10.50 #3 av 5
Postet av: arntos
Du må også gå inn i setup på dvd spilleren og sette output til s-video.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2006 15.36.34 #4 av 5
Postet av: asse
Har prøvd begge å sette utgangen til s-vhs, problemet er at scart kontakten ikke er en "full scart", og da får jeg dette problemet.

har nå kjøpt meg en component til 15 pins svga plugg som går inn på prosjektøren, problemet mitt nå er at sålenge dvd spilleren ikke er satt opp med component utgang så ser jeg ingenting, mao får ikke sett menyene på dvd spilleren....arrrrrrgh! :evil:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2006 11.54.08 #5 av 5
Postet av: asse
etter å ha bært inn en tv og koblet meg til med scart kabelen , fikk jeg sett menyene og endelig satt utgangen på dvd spilleren til video istedet for rgb, og nå er det bilde!! :D :D

så nå haer det vært "kinokveld" hver kveld siden...hehe :P

(Component til svga 7,5 meter kom på 280.- nkr fra USA, leveringstid på 5 dager :lol: )

Takker for de svaren jeg fikk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar