Logo

Selvbygg av høyttalere

Skriv et svar
08.08.2005 21.02.33 #1 av 6
Postet av: fluffegutten
Hei.
Jeg driver og mekker høyttalere med tanke på høy pris, kvalitet og design. Har tenkt å konstruere alt utenom høyttalerelementer selv.
Jeg har laget høyttalerkasser og kjøpt inn basselementer. Planen er å forme kassene med glassfiber og lakkere med en fet lakk. Håpet å få spesialkonstruert ovalt basshull og høyttalerben i krom :p Alt er planlagt til en minste detalje. Jeg har kjøpt inn 2 stk 10" peerless xxls og 2 stk 8" peerless til bass og mellombass. Tenkte å prøve å ha mellombass liggende bak diskanten, da denne må festes på innsiden. Skal også ha 5" mellombass, ikke sikker på hvilke.. :S All konstruksjon er tatt ut av fri fantasi og håper den vil falle i smak! :D Alle former skal rundes av. Har ikke så mye erfaring med glassfiber, så håper jeg kan få noen tips til hvordan det gjøres og noen som har peiling på hvor jeg kan få spesiallaget bassrør og høyttalerbein i metall. Har hørt dette kan leveres inn til kromming etterpå..? Håper på allslags tips til hvordan jeg kan gjøre for å få høyttalerene mine enda mer digg :D ???
Her er link til en side hvor dere kan få sett bilder av prosjektet ;-)

http://spaces.msn.com/members/hatsjoo/
Gudd shitt!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.08.2005 04.15.46 #2 av 6
Postet av: Jan A M
Kult prosjekt! Dette kan bli stilig!

Virker som du har tenkt å gjøre dette skikkelig gjenomført.

Håper du følger opp med bilder etter hvert. (Ser jo ut til at du har tenkt det da, men maser alikevell...)

:D


..øh, har nokk ingen tips å komme med da desverre.. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.08.2005 18.13.46 #3 av 6
Postet av: fluffegutten
Klart det kommer flere bilder etterhvert ;-) Håper på å få høyttalerene ferdige til jul! :p noen som holder på med lignende prosjekter??
Gudd shitt!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2005 20.04.30 #4 av 6
Postet av: boly
Noen fremgang i det siste?
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2005 20.52.32 #5 av 6
Postet av: Snickers-is
Har du endret til MDF-konstruksjon?

Kult prosjekt forresten!
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.11.2005 18.42.48 #6 av 6
Postet av: kid
Stilig prosjekt, men skulle du ikke lage i glassfiber? Sleng ut flere bilder underveis! 8)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar