Logo

Selvbyggerhøyttalere

Skriv et svar
30.08.2005 11.22.59 #1 av 10
Postet av: savoy
Jeg har bygget en del høyttalere opp gjennom. Jeg har kjøpt ferdige byggekit av en lokal leverandør, har vært sånn passe fornøyd med det. Noen som vet om noen gode nettleverandører av selvbyggerkit? Utenom eltek da...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2005 12.44.57 #2 av 10
Postet av: boly
"savoy" skrev:Jeg har bygget en del høyttalere opp gjennom. Jeg har kjøpt ferdige byggekit av en lokal leverandør, har vært sånn passe fornøyd med det. Noen som vet om noen gode nettleverandører av selvbyggerkit? Utenom eltek da...


Send en pm til snickers is, han vet det meste om selvbyggerhøtalere.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2005 15.01.06 #3 av 10
Postet av: Jan A M
"boly" skrev:
"savoy" skrev:Jeg har bygget en del høyttalere opp gjennom. Jeg har kjøpt ferdige byggekit av en lokal leverandør, har vært sånn passe fornøyd med det. Noen som vet om noen gode nettleverandører av selvbyggerkit? Utenom eltek da...


Send en pm til snickers is, han vet det meste om selvbyggerhøtalere.


Men tenk så mye bedre det er hvis snickers-is og alle andre som måtte vite om slike nettleverandører bare kunne poste her slik at også andre som lurer på det samme og som kommer hit til dette forumet for å finne ut dette slipper å bare finne den meldingen som ikke hjelper dem stort.
(Komma, hva er det? :shock: )

For det er vel også litt av vitsen med forumet, at det skal være mulig å søke i "arkivet" etter det man lurer på. Da er det kjipt å bare finne blindspor. Spørre en eller annen snickers-is liksom. :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2005 15.38.24 #4 av 10
Postet av: Even Sundgot
http://www.ljudia.no
dei har monge bygge kit...subb...front..
Mvh
Even Sundgot

Denon avr 2106 Denon Dvd 1940 Vincent sp-331 Vincent sp-996
yamaha ns-777 Yamaha ns-c444 Yamaha Ns-333 DIY Svs sb12
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2005 16.05.14 #5 av 10
Postet av: StianG
"Jan A M" skrev:
Men tenk så mye bedre det er hvis snickers-is og alle andre som måtte vite om slike nettleverandører bare kunne poste her slik at også andre som lurer på det samme og som kommer hit til dette forumet for å finne ut dette slipper å bare finne den meldingen som ikke hjelper dem stort.
(Komma, hva er det? :shock: )

For det er vel også litt av vitsen med forumet, at det skal være mulig å søke i "arkivet" etter det man lurer på. Da er det kjipt å bare finne blindspor. Spørre en eller annen snickers-is liksom. :wink:


En god start ville være å legge innlegget ditt under DIY-kategorien :) Da er det lettere for brukerne å oppfatte innlegget :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2005 16.33.36 #6 av 10
Postet av: Typhoon7
Moderator: Flyttet til DIY
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2005 17.07.32 #7 av 10
Postet av: Snickers-is
Som noen vet allerede startet jeg webshopen http://www.creativehifi.com for en tid tilbake. Nå drives den av Vidar Øierås (som også driver Lyd-Interiør). Så i forhold til denne shopen blir jeg en smule inhabil. Det samme gjelder det å anbefale andre som jo ikke faller helt naturlig for meg.

Imidlertid vil jeg mer enn gjerne bidra med faglige uttalelser når det gjelder det tekniske.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2005 19.26.55 #8 av 10
Postet av: Jan A M
"StianG" skrev:
"Jan A M" skrev:
Men tenk så mye bedre det er hvis snickers-is og alle andre som måtte vite om slike nettleverandører bare kunne poste her slik at også andre som lurer på det samme og som kommer hit til dette forumet for å finne ut dette slipper å bare finne den meldingen som ikke hjelper dem stort.
(Komma, hva er det? :shock: )

For det er vel også litt av vitsen med forumet, at det skal være mulig å søke i "arkivet" etter det man lurer på. Da er det kjipt å bare finne blindspor. Spørre en eller annen snickers-is liksom. :wink:


En god start ville være å legge innlegget ditt under DIY-kategorien :) Da er det lettere for brukerne å oppfatte innlegget :)


Unskyld meg, men innlegget mitt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 11.30.07 #9 av 10
Postet av: roffe
Ljudia har mange kit, men kvaliteten er jo svært omdiskutert. Etter hva jeg skjønner leveres de ofte med standard-delefiltre som ikke er spesielt tilpasset konstruksjonen.

[u]I Norge er det flere gode leverandører av kit, og her er noen:[/u]
http://www.dynabel.no - Eltek er jo den tradisjonelle, og tilbyr både egne kit og Seas-kit
http://www.creativehifi.com - Nystartet butikk som er nevnt lenger opp. Har ikke så stort utvalg ennå, men det som er holder ganske høy klasse i forhold til prisen
http://www.norskaudioteknikk.no - har mest ferdighøyttalere, men leverer byggesett av høyttalere fra Dansk Audio Teknik. Disse har fått en del skryt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2005 19.08.55 #10 av 10
hei,får snart noen typer fra danmark,fra un-audio.
legger snart ut hjemmeside med mer info.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar