Logo

Sensur og diskriminering på "AVForum"!!

Skriv et svar
19.05.2007 08.58.33 #31 av 37
Postet av: orso
"monitor" skrev:Sendte denne til noen: tror at grillen er solgt: Ville ikke forbause meg mannen i dramaet er "Han Du Vet"

http://www.dinside.no/php/art.php?id=382222

Skal du gå juridisk til verks, bør du styre unna slik spydighet og usakeligheter. Det er unødvendig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.05.2007 17.50.27 #32 av 37
Postet av: boly
"bomholt" skrev:
"monitor" skrev:Sendte denne til noen: tror at grillen er solgt: Ville ikke forbause meg mannen i dramaet er "Han Du Vet"

http://www.dinside.no/php/art.php?id=382222

Skal du gå juridisk til verks, bør du styre unna slik spydighet og usakeligheter. Det er unødvendig.


Kan ikke helt se problemet, og opplyse allmuen om et bedre kjøp kan vell ikke være problematisk? Tror problemet er at det har blitt for mye "butikk" av enkelte forum....Men de prøver fortsatt og få det til og se ut som et helt vanlig forum. Slik jeg ser det er det blitt en ren butikk.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.05.2007 19.16.39 #33 av 37
Postet av: løgnkvist
Da har den jevla diktaturen vært ute igjen og sensurert.
Han byttet ut en link til produktinformasjon for et TV-apparat med laaangt dårligere informasjon på sin egen tjeneste.

Fyren er latterlig.

link

Resultatet er altså at brukerene får dårligere informasjon. Hurra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.05.2007 21.10.30 #34 av 37
Postet av: monitor
Etter å ha vært utestengt ( hva en befrielse å vite at man ikke er med å opprettholde hans stat i staten), så ble jeg gjort oppmerksom på at han også gjorde det mot meg. ISÆR linker op mot dette forum fjerner han konsekvent: Teller du linker til hans forum her, så er det mer enn 100.
På hans sider er det antagelig ikke en eneste link hit (selvom noen har nevnt ordet hjemmekino......)

Jeg svarte ham da med følgende tekst:
Jeg vil at du med øyeblikkelig virkning endrer linken, slik at folk ikke blir lurt til å tro at jeg har lagt en pris inn på den.

Dette er en forfalskning av mitt innlegg og et forsøk til å gjøre meg til et propagandaredskap for dine personlige formål


Han fjernet da innlegget og ville gjerne at jeg ba ham å slette flere av mine innlegg....Fyren ser jo nesten snill ut på bildet, men det bor altså en svær jævel bak dette smilet!!

Folk bør rett og slett boikotte ham sålenge han sensurerer, forfalsker innlegg osv, samt beskylder folk for å jobbe for en konkurent eller et firma som han ikke liker.

Han mente at kritikken her på dette forumet ikke gjenspeilte virkeligheten:

Med 20.000 medlemmer er det klart at en og annen bruker føler seg misfornøyd av en eller annen grunn, og da er jo konkurrentens nettside et yndet sted for ytringer i så måte.

Av disse er de fleste ikke aktive (jeg har vært registrert der i årevis uten å ha vært inne på hans side før i mai iår).

Enda færre er også skribenter i dette forumet, og enda færre leser det vi skriver. Ut fra antall treff så synes jeg at han har generert en massiv kritikk, nettopp FORDI det ikke er lov å komme med noe som helst kritikk på hans side.

Jeg vil bruke anledningen til å takke alle som har sendt mail til meg om sine opplevelser på AVforum.
Jeg lover at ingen navn /nicks noensinne blir nevnt for tredde part.
Den informasjonen jeg har fått er tilstrekkelig til å gjøre de rette instanser oppmerksom på at slike stat i staten finnes!!

Jeg håper at flere og flere vil bruke dette forum isteden for hans, fordi han kun er optatt av å tjene en masse penger på dette. Det er greit så lenge man ikke sensurerer på måfå, for å generere flere reklameinntekter på bekostning av ytringsfriheten.

Have a nice weekend!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.05.2007 22.55.04 #35 av 37
Postet av: petre2006
Jeg leser og ser jo litt hvor dette bærer hen og hvilke tanker mannen har..

Ta et utdrag;

"...da er jo konkurrentens nettside et..."

Legg merke til ordet 'konkurenntens' .. Hvis ikke det gjennspeiler profitt så er det ikke mye som gjør det. hjemmekino.no er vel neppe en konkurrent, snarere ett oppslagsverk, i værste fall et kompendium (som er langt bedre enn AV-'whatever' vil bli.

Støtter deg monitor, men pass på å holde deg innefor normal estetikk på ordbruk. Ikke at jeg har traumer med det, men noen finleser mer enn andre og blir fort litt sliten :-)

Stå på, dette skal jeg følge med på. Vi er ikke konkurrenter her inne, vi er entusiaster, ferdig med det.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2007 21.34.26 #36 av 37
Postet av: Msport
Monitor-> Tror du virkelig at du kommer noe vei med dette? Ok, jeg kan være enige at sensureringen av innlegget var drøyt. Med det språket som du benytter her (og hvis du benytte samme i kommunikasjon med admin), har jeg fullforståelse for at det ble tatt "noen grep." Kan ikke helt forstå hvor du skal få utrettet med disse påstandene som er rett og slett hets av en annen person.

Synes hele saken er latterlig. Mest fra din side Monitor, men også litt av Lyngren for sensurering. Dog er avforum.no Lyngrens "verk" og har en viss rett og plikt til sensur.

For min egen del har jeg full respekt for mennesken bak både avforum.no og hjemmekino -> de gir entusiaster et sted å være på internett. Tusen takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.05.2007 21.43.07 #37 av 37
Postet av: monitor
Hva er det du egentlig sikter til? Det er han som går til frontalangrep mot meg på usaklig grunnlag, og utestenger meg på livstid pga. en link mot dette forum.

Jeg vil lette litt på lokket:
Utfra det jeg sitter på av opplysninger så stenger han ALLE ute om de linker noe til f.eks. hjemmekino.no, og ikke aksepterer at han forfalsker innleggene gjennom å linke disse til hans egne sider. Protesterer du da, så er du utestengt på livstid.

Om du ikke tror på det jeg sier ( noe som jo er forståelig: Du SER jo aldri noe uharmonsik som ikke gagner ham på hans propagandasted), så forstår jeg din reaksjon.

Om du tviler, så bør du så absolutt sjekke hvor mange linker det finnes mot hans diktaturforum, kontra linker til hjemmekino.no på hans sider.

Det er eneste måte å finne uta av om det han eller jeg som lyver.
Å komme med skitt til meg før du ser på realitetene er småelig.
jeg er genuin opptatt av at vi som forbrukere skal kunne få informasjon
om det vi er opptatt av uten at noen bare sletter det!

Eller er det uinteressant for deg å få vite at det du gjerne vil ha har EN pris her og en ANNEN pris der...Det er det det dreier seg om: Alt som kan ødelegge hans egen personlige vinningsformål blir sensurert bort, og det er ikke i vår interesse!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar