Logo

service prolemer med hd dvd

Skriv et svar
05.01.2008 11.27.03 #1 av 3
Postet av: ingobingo
Har en Hd dvd xe1 spiller har hatt den i 5 måneder og den har vært på service hos elkjøp i snart 3 av de,hvorlang tid kan et produkt være inne på service før eg forlanger et nytt ett....
Har mast på de mye om den er kommet men får bare svar at den er sendt til autorisert forhandler?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 03.08.17 #2 av 3
Postet av: folkvord
Enig.

Elkjøp tar syyyykt lang tid ved reperasjon osv...

Leverte inn en bærbar pc, tok ca 1-2 måneder før jeg fikk den.
Og vet du hva de sa, de skulle ha 5000,- kr for reprasjonen. Like mye som den kostet ny. Og det var enda garanti på den...

Etter mye kjefting fikk jeg endelig den tilbake uten å betale noe, skulle bare mangle....
Mvh Alex
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 08.41.18 #3 av 3
Postet av: Rune
Etter en uke kan du kreve låneprodukt. Etter en mnd vil en del av butikkene begynne å kreve å få erstattet produktet hos leverandøren slik at de kan gi nytt produkt. I loven er det desverre ikke definert nøyaktig hvor langt tid ting vil ta, men her er teksten iallfall.

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.


http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#30
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar