Logo

SHA Hjemmekino

Skriv et svar
06.11.2005 19.41.29 #16 av 23
Postet av: Steinarha
Stua ferdig "plysjet". Hjørnesofa er kjøpt hos Bohus http://www2.bohus.no/default.asp?page=110&product=862&p862_v=1. I denne er det montert to rumperistere over to bjelker. Dette fungerer utmerket. Bord med 12 skuffer og stort rom er kjøpt hos Skeidar. Veldig praktisk å kunne stue bort fjernkontroller og mus 8) . Lys er også kjøpt på Skeidar.

bilde finner du på: http://min.hjemmekino.no/SHA/
SHA
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2005 19.50.43 #17 av 23
Postet av: Knut
Hvordan er det forresten med utlufting i rack-rommet? Blir det varmt der inne??
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2005 19.54.31 #18 av 23
Postet av: Steinarha
Takk for hyggelig tilbakemelding. Jeg bor i Tønsberg ja, men det var ikke jeg som satte fyr på sjappa :lol: . Kan godt tenkes at den ikke var påsatt, men at det kanskje skyldes noen koblinger eller noe... At det skjedde en fredag natt fikk meg bare til å lure. Det var Christian som var hjemme hos meg ja. Veldig bra service å få hos han.

Når det gjelder bakhøytalerne sitter de på samme posisjon på begge sidene. Se bilde nr. 6 (SR) og bilde nr. 10 (SL). Sofaen er jo nærmere SR, så den beste posisjonen lydmessig er jo selvfølgelig midt på veggen. Vet ikke om det var det du mente?
SHA
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2005 19.57.12 #19 av 23
Postet av: Steinarha
Inne i racken blir det selvfølgelig varmt (30-35 grader). Jeg vurderer å lage en lufteluke i taket som går opp til loftet. Men forløpig har det gått greit. Åpner dørene en gang i mellom når rommet ikke er i bruk.
SHA
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2005 20.51.44 #20 av 23
Postet av: Knut
"Steinarha" skrev:Takk for hyggelig tilbakemelding. Jeg bor i Tønsberg ja, men det var ikke jeg som satte fyr på sjappa :lol: . Kan godt tenkes at den ikke var påsatt, men at det kanskje skyldes noen koblinger eller noe... At det skjedde en fredag natt fikk meg bare til å lure. Det var Christian som var hjemme hos meg ja. Veldig bra service å få hos han.

Når det gjelder bakhøytalerne sitter de på samme posisjon på begge sidene. Se bilde nr. 6 (SR) og bilde nr. 10 (SL). Sofaen er jo nærmere SR, så den beste posisjonen lydmessig er jo selvfølgelig midt på veggen. Vet ikke om det var det du mente?


Slik jeg tolker bildene er rack-rommet bakerst i rommet. Den ene bakhøyttaleren er innfelt i rack-rommet, mens den andre er innfelt i veggen bak sofaen. Disse er ikke like langt bak, det var det jeg mente. Kan godt hende jeg ser feil ut fra bildene. Uansett er det ikke noe problem, det funker sikkert bra!
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2005 21.25.56 #21 av 23
Postet av: Berit
Hei :D

Da er din presentasjon lagt ut på:

bilde finner du på: http://min.hjemmekino.no/SHA/
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2005 08.11.17 #22 av 23
Postet av: Steinarha
Slik jeg tolker bildene er rack-rommet bakerst i rommet. Den ene bakhøyttaleren er innfelt i rack-rommet, mens den andre er innfelt i veggen bak sofaen. Disse er ikke like langt bak, det var det jeg mente. Kan godt hende jeg ser feil ut fra bildene. Uansett er det ikke noe problem, det funker sikkert bra!


Hei. Bakhøytalerne står rett ovenfor hverandre (en i nord-veggen og en i sør-veggen). Disse peker mot hverandre som de skal. Mulig bildet er missvisende??
SHA
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2005 13.11.24 #23 av 23
Postet av: Knut
"Steinarha" skrev:
Slik jeg tolker bildene er rack-rommet bakerst i rommet. Den ene bakhøyttaleren er innfelt i rack-rommet, mens den andre er innfelt i veggen bak sofaen. Disse er ikke like langt bak, det var det jeg mente. Kan godt hende jeg ser feil ut fra bildene. Uansett er det ikke noe problem, det funker sikkert bra!


Hei. Bakhøytalerne står rett ovenfor hverandre (en i nord-veggen og en i sør-veggen). Disse peker mot hverandre som de skal. Mulig bildet er missvisende??


Åh, da har jeg misforstått. Jeg trodde bakhøyttalerene pekte fremover mot frontene og TVen, men da blir det jo riktig da :-)
Klarer ikke helt å orientere meg ut i fra bildene.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar