Logo

Sjølbygd, billig og det virker!

Skriv et svar
22.10.2005 13.43.00 #1 av 6
Postet av: Puckern
Har etter noen dagers studier, fått dævelskapen opp og går! Bruker et billig m-atx kort Asus ett eller annet. CPU er AMD Sempron 2500+, minne er 512 og HD er en billig Maxtor 40 GB som går på IDE kabel. En 250 GB USB disk er også koblet til. Cnet trådløst USB nettverkskort .Ellers en NEC DVD brenner 16 X Dual og skjermkortet er ATI Radeon 9250 256 MB. I tillegg er det Hauppage PVR5000 TV kort. Tastatur og mus er et billig Labtec trådløst. Kabinett er Aopen M-ATX og jeg kan innrømme at jeg har noe viftestøy, men det lar seg alltids løse.Det verste er at dævelskapen virker også!! Opplever slettes ikke at det er tregt eller henger. Eneste trøbbel jeg har, er at når jeg prøvde å leie film via "Mystation", så får jeg greit sett trailere, men ikke selve filmen. Takker for tips hvis noen har det! Var noen tips om at jeg kunne sette personvern til lavt, men ingen forskjell. Dette blei langt, men det var egentlig for å fortelle at det går ann å lage en billig løsning som virker tilfredsstillende. Jobber i PC butikk, så komponeter kan jeg sjonglere så mye jeg vil med. Ville først prøve det vi hadde liggende, deretter får jeg komponere en som madammen også liker. Kan til slutt nevne at jeg kjører en 28" Hitachi vanlig skjerm via S-video kontakt og bildet er helt knall. Har projektor på loftet/hjemmekinoen og det er vel ikke umulig det havner der til slutt! Uansett, XP Media Center er ganske gøy, så til de som er nysgjerrrige, sett i gang og prøv!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.10.2005 17.02.14 #2 av 6
Postet av: Puckern
Gidder ikke mer! Uansett hva jeg skriver, finnes ikke respons! Kunnne lik'så godt såørt muttera!!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.10.2005 17.28.50 #3 av 6
Postet av: Rune
Testet Windows Media center i dag. Virket veldig kurrant og må bygge meg en slik løsning selv. Må bare finne komponentene som er godkjent til WMC.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2005 10.22.54 #4 av 6
Postet av: aLmAnZo
Poenget med det innlegget der var vell at det ikke var så fantastisk mye å svare på.

Mener da at windows media center ikke skal kreve all verden av en maskin, er ikke helt sikker på hvilken DVD software den benytter, men det er da ikke av den mest avanserte sorten, er det?

Når vi snakker skikkelig htpc bruk, blir det tatt i bruk en god del tyngre software, som faktisk krever en god del maskinkraft, men som igjen gir resultater deretter.

Men uansett, det var da heller ikke dårlig maskinvare du bruker, så det overasker ikke spesielt mye egentlig.

Men sett bort fra det, hva synes du om brukervennlighet og muligheter ved windows media center? mistenker microsoft litt for å hive seg på en bølge. Selv benytter jeg aopen sin medialøsning, som for meg fungerer brillefint.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2005 19.14.44 #5 av 6
Postet av: Puckern
Sorry, for mye øl i går kveld;-) Nei, det var vel ikke så mye å svare på, det var mest en fortelling jeg hadde knota ned! Kommer sterker tilbake!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2005 14.43.42 #6 av 6
Postet av: aLmAnZo
hehe, det var ikke så alvorlig da. =p Det var bare en forklaring. Men uansett... have fun
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar