Logo

Skal bygge inn høytalere inn i veggen eller taket.

Skriv et svar
12.07.2005 07.41.49 #1 av 3
Postet av: unIQue
Har kjøpt meg et par Dynabel innbyggningshøytalere som jeg skal bruke som bakhøytalere. Mitt problem er at hvis jeg skal bygge høytalerene inn i veggen bak sitteposisjonen så vil lydspredningen bli dårlig ettersom benken står klin inn i veggen.
Det jeg vurderte da er å bygge bakhøytalerene inn i taket bak, og vinkle diskantene inn mot veggen slik at lyden blir reflektert i veggen bak. Vil dette bli "brukbart"?

Høytalerene er et par Dynabel IN 6500 med justerbare diskanter.

http://www.mamut.com/dynabel/subdet162.htm

Noen som har noen meninger om dette? :roll:

På forhand takk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2005 11.03.49 #2 av 3
Postet av: unIQue
"bump"

Ingen som har noen formening om dette? :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.08.2005 20.55.55 #3 av 3
Postet av: Audiophile-Arve
"unIQue" skrev:Har kjøpt meg et par Dynabel innbyggningshøytalere som jeg skal bruke som bakhøytalere. Mitt problem er at hvis jeg skal bygge høytalerene inn i veggen bak sitteposisjonen så vil lydspredningen bli dårlig ettersom benken står klin inn i veggen.
Det jeg vurderte da er å bygge bakhøytalerene inn i taket bak, og vinkle diskantene inn mot veggen slik at lyden blir reflektert i veggen bak. Vil dette bli "brukbart"?

Høytalerene er et par Dynabel IN 6500 med justerbare diskanter.

http://www.mamut.com/dynabel/subdet162.htm

Noen som har noen meninger om dette? :roll:

På forhand takk.


Eg vil tru at innbyggingshøgtalarane frå Dynabel har tatt omsyn til dette med spreiing av diskanten, slik at dei gjev relativt stort lytteområde. Dersom du sit tett på, vil det likevel vere upraktisk - du bør alltid ha minst ein meter til normale høgtalarar. Takmontering kan gå bra, men spreiinga vil nok vere så høg at du får ein god del direktelyd også - og det vert ikkje noko særleg, kan eg tenkje meg.
Kunne du få tak i spreiingskarakteristikken til høgtalaren, ville ting vere litt enklare....men lukke til, uansett!
Helsing Arve
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar