Logo

Skal kjøpe ny VHS spiller, men hvilken?

Skriv et svar
23.09.2005 22.55.01 #1 av 13
Postet av: thomaswh
Jeg fant ingen kategorier å skrive denne posten i, så det ble DVD delen av forumet! :)

Lynet tok nylig, som sikkert noen av dere har lest, min DVD-spiller. Min Toshiba SD-3107B DVD-spiller levde i rundt 7 år, og gjorde jobben sin utmerket helt til August 2005!

Min Hitachi F550E har også fungert tilfredsstillende i minst like mange år.

PROBLEMET er at jeg har mange, veldig mange VHS opptak, både i PAL og i NTSC. Jeg har også svært mange NTSC VHS filmer som er vanskelige/umulige å få tak i på DVD, uansett region. Derfor har jeg ikke noe valg - jeg MÅ kjøpe en ny VHS-spiller!

Det som er dritt er imidlertidig at det ser ut som om VHS-spiller delen i DVD/VHS-combo spillerene er nyere og bedre enn de som er stand-alone. Jeg vil helst slippe å eie en stygg (de er alle stygge!) kombinasjons-spiller. En annen ting er at disse kombinasjons-spillerene koster omtrent det samme som stand-alone VHS-spillere (og DVD-spillere). Mye for pengene, særlig hvis man kun egentlig er ute etter en VHS-spiller. Men de er så STYGGE!!! Ugh...

Trenger noen tips her! Har funnet en Philips VR750 som dekker alle mine behov. Den koster 1295 kr på Elkjøp.

Joda, målet mitt ER å kjøre alle de viktigste VHS opptakene mine over til PC'en/DVD-R, slik at jeg kan kvitte meg med alt som har med VHS å gjøre. Meeeen i det jeg skrev det (hehe) så kom skyldfølelsen. Jeg har brukt så mange år på å bygge opp en VHS samling. Tror muligens jeg beholder alt av VHS kun for minnenes skyld! :) Du kan jo de som har VHS samlinger, og som samler enda! SÅ VHS-geek er jeg ikke, men.. Det er noe som er sjarmerende med VHS bilder. Mer levende på en måte! Digitalt vil alltid være litt "dødt" vet dere! :)

Flere tips til VHS-spillere? Trenger en NY spiller, en av de siste som har blitt produsert. Dette for å forlenge levealder! :) Vil også ha en god spiller, ikke noe billigskit til 500 kroner på salg.

Mvh.
Thomas
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2005 23.27.46 #2 av 13
Postet av: arntos
En VR750 bør du klare å prute ned til under 1000,-. Den har vært på markedet lenge....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2005 00.08.31 #3 av 13
Postet av: thomaswh
Hvor lenge? Syntes utvalget av VHS-spillere er svært dårlig pr. i dag. Det har sin forklaring, og den kan vi alle! :) Men... Hvilken butikk/online butikk har best utvalgt i VHS-spillere?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2005 01.08.54 #4 av 13
Postet av: a|ex
Jeg har en meget habil Sharp-spiller til salgs for 250 kroner. Den var i sin tid en meget god VHS-maskin, og attpåtil er den i sort, blank, stilren utførelse som ikke gjør skam på stereobenken. Selvfølgelig helt feilfri.

Må dog hentes i Drammen.

Mer info:

http://avforum.no/avtorget/showproduct. ... 0&mypage=1
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2005 02.49.41 #5 av 13
Postet av: thomaswh
Jeg vil ha en splitter ny VHS-spiller! :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2005 13.14.42 #6 av 13
Postet av: a|ex
aha - jaja, da vet du hvertfall hvor du kan få tak i en bra og brukt ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2005 04.58.45 #7 av 13
Postet av: thomaswh
Ingen her som vet hvor jeg skaffer en ny VHS spiller? Dette forundrer meg. Er ikke dette det berømte audiophile forumet? ;) Kom igjen slackers.. Gimme some info!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2005 09.04.55 #8 av 13
Postet av: Snoop
Jeg ville valgt en sony. Har en VHS Sony spiller idag som er veldig bra.

http://www.serviceavdelingen.no/?mid=80070


Snoop
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2005 14.22.08 #9 av 13
Postet av: arntos
"thomaswh" skrev:Hvor lenge? Syntes utvalget av VHS-spillere er svært dårlig pr. i dag. Det har sin forklaring, og den kan vi alle! :) Men... Hvilken butikk/online butikk har best utvalgt i VHS-spillere?


Lenge og lenge, iihvertfall vært med et år nå. Og prisene har sikkert ikke gått opp siden den gang.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2005 21.58.32 #10 av 13
Postet av: thomaswh
Emailet Philips ang. VR750 og VR752. Jeg trodde eneste forskjell på disse to var fargen (sølv/svart) men Philips sier at VR752 også har DIGITAL Nicam-Stereo. Etter å ha browset Philips.com fant jeg ut at BEGGE har nøyaktig samme specs. Kan ikke de som jobber på supporten til Philips NOE eller? :p
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2005 23.06.32 #11 av 13
Postet av: Mikael
"thomaswh" skrev:Emailet Philips ang. VR750 og VR752. Jeg trodde eneste forskjell på disse to var fargen (sølv/svart) men Philips sier at VR752 også har DIGITAL Nicam-Stereo. Etter å ha browset Philips.com fant jeg ut at BEGGE har nøyaktig samme specs. Kan ikke de som jobber på supporten til Philips NOE eller? :p


De er helt like...

752 er sort , 750 er sølv.......
ikke mere enn det.....

Akkurat som de gammle dvd spiller modellene Dvp630 (sølv) Dvp 632(sort).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 09.00.58 #12 av 13
Postet av: Alex F
"thomaswh" skrev:Ingen her som vet hvor jeg skaffer en ny VHS spiller? Dette forundrer meg. Er ikke dette det berømte audiophile forumet? ;) Kom igjen slackers.. Gimme some info!!!


Og du mener at audio- og videophile mennesker fremdeles klamrer seg til VHS som gir skandaløs dårlig kvalitet i forhold til DVD :wink:

VHS blir snart like avleggs som kassetter. Jeg ville kjøpt en kombo spiller og fått spilt over tapene dine til DVD.

Jeg klamret meg til å kjøpe ny platespiller for mange, mange år siden, selv om CD var introdusert. Grunnen var at jeg hadde så mange LPer og ville ikke akseptere å "kassere" disse. Dette medførte at jeg måtte kjøpe alt nytt på CD senere.

Men valget er ditt :D
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.06.2006 17.46.50 #13 av 13
Postet av: mhjo
skaff en SVHS spiller med TBC (time base correction). JVC,Hitachi, Philips hadde slike. TBC stabiliserer bildet slik at transfe til dvd blir vesentlig bedre.

(Skjekk på nettet hva TBC er og gjør)
Pioneer KRP-500ABG, Sony Str-Da2400ES, Sony BDP-S760, Tannoy høyttalere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar