Logo

Skjøte parabol kabel?

Skriv et svar
28.06.2006 20.20.53 #1 av 8
Postet av: ziik
Madammen har pluttselig fått for seg at hun vil flytte tv`n. Selvfølgelig så innbærer dette at kabelen fra reciveren til tv`n da blir for kort. Kan man skjøte kabelen og beholde kvaliteten på siganlet eller må man bytte hele??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.06.2006 20.24.21 #2 av 8
Postet av: Stone-
Det spørs litt hvor sterkt signalet i kabelen er. TV'n din krever et signal som er mellom to verdier for å vise bildet skikkelig. Når du skjøter kabelen får du litt tap, men om dette går utover bildet, avhenger av hvor sterkt signalet er i utgangspunktet...
| Pioneer VSX-1016 | Yamaha NS-777, NS-444 og NS-333 | Teac DV-3000 | Sony CDP-CX335 |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.06.2006 20.27.41 #3 av 8
Postet av: ziik
"Stone-" skrev:Det spørs litt hvor sterkt signalet i kabelen er. TV'n din krever et signal som er mellom to verdier for å vise bildet skikkelig. Når du skjøter kabelen får du litt tap, men om dette går utover bildet, avhenger av hvor sterkt signalet er i utgangspunktet...


Jeg trodde det var sånn med parabol at enten så han man signal eller så har man ikke siden det er digitalt? Selv om jeg har et svakt singal så er vel bildet av samme kvalitet som når man har et godt signal siden signalet består av nuller og enere?
eller tar jeg helt feil her nå?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.06.2006 20.30.38 #4 av 8
Postet av: Stone-
Jeg som var litt rask å svare. Jeg tenkte på analoge signaler. Digitale vet jeg ikke. Men kan ikke tenke meg at du får noen tap på det hvis du skjøter... Men det beste er vel å kjøpe en ny ledning som rekker helt fram... Koster vel ikke så mange ekstra kronene... Og så slipper du jo en skjøt midt på kabelen!
| Pioneer VSX-1016 | Yamaha NS-777, NS-444 og NS-333 | Teac DV-3000 | Sony CDP-CX335 |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.06.2006 20.34.17 #5 av 8
Postet av: ziik
"Stone-" skrev:Jeg som var litt rask å svare. Jeg tenkte på analoge signaler. Digitale vet jeg ikke. Men kan ikke tenke meg at du får noen tap på det hvis du skjøter... Men det beste er vel å kjøpe en ny ledning som rekker helt fram... Koster vel ikke så mange ekstra kronene... Og så slipper du jo en skjøt midt på kabelen!


Jeg er litt lat, det sier ihverfall dama, jeg er ikke helt enig men:))
Den kabelen jeg har nå er festet oppunder gesimskassen på huset og det er litt jobb å bytte den. Derfor hadde jeg håpet at det gikk bra å skjøte den:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.06.2006 21.55.29 #6 av 8
Postet av: boly
Det går meget bra og skjøte kabelen, har selv 2 skjøter på min kabel som er ca. 60 meter lang, og bilde er strøkent på lcd.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.06.2006 22.45.58 #7 av 8
Postet av: Headbanger Man
Enig med innlegget over her, det er bare å skjøte kabelen :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.07.2006 14.16.32 #8 av 8
Postet av: ziik
Da er kabelen skjøtet og det virker utmerket:) Kjøpe skjøten på expert.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar