Logo

spørsmål om Pioneer DVR-540H-S (fannt noe i bruksanvisningen

Skriv et svar
08.06.2006 21.17.50 #1 av 9
Postet av: Graimer
Hei. jeg fikk nylig en Pioneer DVR-540H-S inn i huset(5dager siden), en maskin som jeg er VELDIG fornøyd med... Så idag har jeg for første gang lest bruksanvisningen/deler av bruksanvisningen. Der oppdaget jeg noe jeg ville spørre om. Bakerst på de tilleggsinformasjons greiene(feilsøking, landskoder osv.) fant jeg noe som het Språkkoder, der Norge hadde 1415 som kode. hva er dette/hva blir det brukt til? kan jeg få norsk språk til programvaren med denne?? fortell hvis dere vet, hadde vært veldig nyttig.

takk på forhånd
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.06.2006 08.11.00 #2 av 9
Postet av: Graimer
"Graimer" skrev:Hei. jeg fikk nylig en Pioneer DVR-540H-S inn i huset(5dager siden), en maskin som jeg er VELDIG fornøyd med... Så idag har jeg for første gang lest bruksanvisningen/deler av bruksanvisningen. Der oppdaget jeg noe jeg ville spørre om. Bakerst på de tilleggsinformasjons greiene(feilsøking, landskoder osv.) fant jeg noe som het Språkkoder, der Norge hadde 1415 som kode. hva er dette/hva blir det brukt til? kan jeg få norsk språk til programvaren med denne?? fortell hvis dere vet, hadde vært veldig nyttig.

takk på forhånd


jeg fant det ut.. jeg har et annet problem istedenfor :P (jeg så et til nå). maskinen vil ikke bruke Pause Live TV. jeg bor ikke hjemme for øyeblikket(og det er hjemme maskinen er), så jeg skulle først prøve ut pause live tv nå. men når jeg trykker sier den på skjermen at den ikke kan fullføre oppgaven, og på maskinens LCD står det "CAN'T REC"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.06.2006 08.23.07 #3 av 9
Postet av: arntos
Har ikke brukt denne, men er den satt til å ta opp på dvd eller HDD? Mulig den kommer med slik beskjed om den prøver å ta opp på dvd uten at det står i en tom plate. Bare et vilt tips.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.06.2006 21.27.24 #4 av 9
Postet av: xuax
Kjenner til det problemet. Får dette på pionner hjemmekino med intergrert opptaker. Hvis den står i dvd modus så får man denne meldingen opp. Står den i hdd modus med setup unnagjort skal den ikke komme opp
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.08.2006 06.46.27 #5 av 9
Postet av: erlendbj
Et annet krav for å bruke Pause Live TV er at TVen faktisk må støtte denne funksjonen. Jeg har en 2 år gammel JVC tv med 3 scart kontakter, men kun en av disse kontaktene tillater bruk av Pause Live TV. JVC tven har en såkalt TV-Link funksjon gjennom denne kontakten, og jeg tror man trenger noe slikt for at Pause Live TV skal fungere overhode...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.08.2006 12.46.46 #6 av 9
Postet av: bik
Jeg har samme problem med samme opptaker. Var ikke klar over at TVen må støtte ett-eller-annet (hva da?) for at "pause Live-TV" skal fungere før jeg leste det i bruksanvisningen.

Min TV er en Sony fra 1996, så den er vel for gammel, da? Har to scartutganger på den, har forsøkt begge.

Jeg skjønner ikke hva det er TVen har med "pauseopptak" å gjøre? Det fungerer jo f.eks fint å starte et opptak og begynne å se på det etter en stund mens man fremdeles tar opp - skulle tro dette var det samme som "pause"-funksjonen gjør??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.08.2006 12.58.25 #7 av 9
Postet av: erlendbj
Nøyaktig hva som kreves av tv-en er jeg usikker på, men for JVC tver så heter det "TV-link" funksjon.

TV-link funksjonen fungerer bare i en av mine tre scart kontakter, og har følgende funksjoner:
1) Man kan få opptakeren til å automatisk stille inn videokanalene i samme rekkefølge som de er innstilt på tven. Da slipper man mao å stille inn hver og en kanal på opptakeren, for å få samme rekkefølge på kanalene på opptakeren som på tven. Automatisk innstilling av kanalene på opptakeren resulterer vanligvis i en "vilkårlig" rekkefølge
2) Når det gjelder pause live-tv, så er det geniale at opptakeren kommuniserer med tven og først finne ut hvilken tv-kanal du ser på og deretter starter opptaket. Ellers må man jo MANUELT stille inn videokanalen på opptakeren
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.08.2006 13.19.36 #8 av 9
Postet av: bik
Takk for kjapt svar,
ang det geniale i punkt 2, trodde jeg leste at spillern måtte stå innstilt på riktig kanal (manuelt, ikke så genialt altså)... men mulig jeg husker feil. Må hjem og sjekke.
Noen fler som har ideer?

Pause live-tv brukes jo heftig som salgsargument, men det er jammen vanskelig å finne ut hva som kreves av tven, og sikkert mange som blir skuffet her!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.08.2006 13.24.21 #9 av 9
Postet av: erlendbj
Spilleren må ikke stå innstilt på rett kanal nei, det "geniale" :wink: med pause live tv er at tv og opptaker kommuniserer for å finne ut hvilken kanal du ser på og for å starte opptak på den korrekte kanalen på spilleren...

Slike funksjoner som kreves er nok temmelig vanlige på relativt nye tver, men skjønner godt at man bli skuffa over at det ikke funke. Men for å si det sånn, det tar kun 5s ekstra å finne den rette kanalen selv :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar