Logo

Støy i hjemmekino

Skriv et svar
24.05.2009 19.50.28 #1 av 3
Postet av: RuBiDiUm
Hei, jeg har en veldig irriterende suselyd i hjemmekinoen min nå, den endrer seg ikke med volumendring. (Lyden er på alle kanaler)

Oppsettet jeg har er:

Harman/Kardon AVR335
JBL Northridge E90
JBL Northridge EC25
JBL Northridge E20
JBL ES250P Subwoofer

Har ikke så alt for mye peiling på hjemmekino, mer bilstereo igrunn, og dette virker som typisk forsterker problem?

Evt. noen som vet hvordan det er mulig å feilsøke / fikse det?

Mvh. Sindre
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.05.2009 10.36.07 #2 av 3
Postet av: Zleepyme
Ta å gå over høyttalerkablene nøye...Det kan være at noen tynne kobberetråder fra høyttalerkablene kommer borti godset på forsterkeren. Hvis dette skjer uavhengig av hva slags kilde du har på, så vil jeg også sjekke tilkoblingspluggene for f eks dvd spiller o.l.
Hvis du f.eks har koblet en pc til å har skrudd ned lyden inne på volum på pcen, men skrudd opp på forsterkeren for å kompansere, så kan det også bli suselyd...

Hvis ikke så kan det være feil på forsterkeren. Ta å snakk med selger om noe av det ovenfor ikke skulle være problemet.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.05.2009 11.40.56 #3 av 3
Postet av: RuBiDiUm
Kan skjekke kablene ja, skal ha en liten renovering bak tvbordet en dag etter eksamen.

Men ja som sagt, det har ikke noe å si hvilken kanal det er, kommer suselyd på f.eks kanal 4 som jeg ikke har kobla til noe i.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar