Logo

sub

Skriv et svar
19.07.2006 16.25.42 #1 av 8
Postet av: tfd
Har tenkt litt på å gjøre filmopplevelsen komplett i med å kjøpe en sub.
Da er det jo den evigvarenede diskusjonen hjemme med utseende/plassbruk/penger med fruen hjemme vs. mine egne ønsker.

Har følgende oppsett:
HK AVR 5000
HK DVD5

B&W 603 S3 front
B&W LCR 60 S3 center
B&W M-1 bakhøyttalere

hadde sett for meg en B&W ASW600 sub, vil denne passe i dette oppsettet? Er det noen her som har noen erfaringer med denne?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.07.2006 21.11.36 #2 av 8
Postet av: superskurk
Jeg har nå følgende oppsett:

Front: B&W 603

Senter: B&W LCR 600

Bak: B&W 601

Sub: B&W ASW 650

- drevet av en Denon 2803.

Jeg er veldig godt fornøyd med valg av subwoofer, og forstår også godt salgsveileder som særlig påpekte ett punkt ang. valg av subwoofer til hjemmekinoanlegg.

Det hører med til historien at jeg var mest interessert i ASW 675 etter å ha lest om dennes fortreffelighet. Jeg ble imidlertid likevel anbefalt å gå for 650'en til film. Dette fordi den har et 12" membran som kan flytte så mye luft som skal til for å skape det (mer eller mindre) nødvendige trykket under eksplosjoner etc. i enkelte scener. Til musikk holder det stort sett med 603'ene, men dersom sub'en skal holde tritt med disse under de mest høylydte eksplosjonsscenene bør det visstnok være en slik størrelse på den.

Jeg har imidlertid ikke hørt 600'en annet enn i butikken, og skal dermed være forsiktig med å være for kategorisk her. Salgsveilederen gav imidlertid et kompetent inntrykk, og anbefalte meg dessuten å gå ned i pris, så jeg tror det kan være verdt å tenke på.

Uansett: Lykke til med hjemmekinoen! Tenker det blir bra! Selv holdt jeg på å gå i bakken første gang jeg virkelig fikk stilt inn subwooferen til film! Det gav filmopplevelsen en helt ny dimensjon.
every man has his own way to betray the revolution; this is mine
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2006 06.27.45 #3 av 8
Postet av: kinogutt
Ville også sjekket SVS..

Er meget fornøyd med min nye. Utrolig bra både til film og musikk :D

Jeg har et forholdsvis lite rom, så jeg klarte meg med 10 tommeren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2006 18.29.55 #4 av 8
Postet av: pnerbye
"tfd" skrev:...
hadde sett for meg en B&W ASW600 sub, vil denne passe i dette oppsettet?


Se på SVS PB10-ISD. Den spiller i ringer rundt B&W. Du vil ikke tro det er sant! :shock:
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2006 18.47.57 #5 av 8
Postet av: tfd
har sett på diverse andre forum at det finnes noen ekstreme forkjempere for SVS sine subber ja. Det som gjør meg usikker er føgende:
1. har ikke hørt denne subben spille.
2. usikker på hvordan den passer sammen med B&W høyttalerne lydmessig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2006 18.48.42 #6 av 8
Postet av: tfd
har sett på diverse andre forum at det finnes noen ekstreme forkjempere for SVS sine subber ja. Det som gjør meg usikker er føgende:
1. har ikke hørt denne subben spille.
2. usikker på hvordan den passer sammen med B&W høyttalerne lydmessig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2006 19.44.51 #7 av 8
Postet av: boly
Jeg for min del synes like høytalere over hele fjøla ser meget bra ut.

Svs spiller ringer rundt de fleste merker ja, men på musikk er det fortsatt andre merker som gjør det like bra.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2006 19.56.03 #8 av 8
Postet av: pnerbye
"tfd" skrev:har sett på diverse andre forum at det finnes noen ekstreme forkjempere for SVS sine subber ja. Det som gjør meg usikker er føgende:
1. har ikke hørt denne subben spille.
2. usikker på hvordan den passer sammen med B&W høyttalerne lydmessig.


Du skal ikke være så bekymret for klangmatching. Det betyr lite i det frekvensområdet vi snakker om.

Det er såpass mange som har PB10 ISD, at du bør ha muligheten til å få hørt en i Bergen. Hadde du bodd i nærheten her skulle du få hørt mine. Lite som slår det trøkket, og de spiller VELDIG bra også til musikk. Det er bare et spørsmål om kalibrering og tilpassing av rommet.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar