Logo

Sub: Focal vs. SVS

Skriv et svar
09.10.2006 13.06.28 #1 av 10
Postet av: InYourDreams
Hei

Vurderer å kjøpe en til av min Focal SW 700 V da jeg vil ha enda litt mer bass, men i denne sammenheng har jeg blitt nysgjerrig på SVS som så mange skryter av.

Lurer derfor på om det er noen som har formeninger om jeg burde kjøpe SVS i stedet for Focal sub? I såfall hvilke sub skal jeg kjøpe fra SVS? Har budsjett på 6-8 tusen per sub.

Noen som har hatt begge? Hvordan synes dere disse fungerer i forhold til hverandre? sterke/svake sider?

På forhånd takk!! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2006 13.28.57 #2 av 10
Postet av: InYourDreams
ingen som har noen formening om dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2006 18.05.43 #3 av 10
Postet av: boly
Har ingen erfaring med noen av disse, men regner med focal gir meget bra lyd for pengene. Når det gjelder SVS, kan jo ikke så mange ta feil....ergo regner jeg det som sikkert at SVS leverer varene både på film og musikk.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2006 19.13.07 #4 av 10
Postet av: InYourDreams
Har tenkt på samme måte.. siden det er så mange som skryter det opp i skyene må det jo være bra.. :)

Har aldri hørt SVS, men er kjempefornøyd med Focal-suben min (selv om jeg kanskje kunne ønske den var enda litt mer brutal, jeg er jo tross alt bilstereomann... :))

Noen andre som har meninger om dette? Alle meninger/råd tas i mot med takk...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2006 16.22.32 #5 av 10
Postet av: pnerbye
Den minste subben til SVS spiller fletta av SW700 i alle fall.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2006 18.34.17 #6 av 10
Postet av: InYourDreams
Takk for svar.. :)

Ser av signaturen din at du kanskje har prøvd begge deler?

Er den generelt bedre på alt?

Spørs om det ikke må bli 2 SVS'r da :)

Hvilke sub'r vil dere anbefale fra SVS da? Pris 6-8 per sub...

Er de vanlige høyttalerene til SVS bedre enn de fra Focal i samme prisklasse også eller?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2006 18.55.16 #7 av 10
Postet av: pnerbye
Jeg har hørt SW700 og SW800. Riktignok bare i lyttelokalene til Hifihuset, og de kjenner du kanskje!? ;)

Uansett er ikke de subbene i nærheten av å være så fysiske som SVS'ene mine. Med litt kalibrering er også SVS'ene svært musikalske, så det er heller ikke noe argument som kan brukes mot SVS.

Jeg har ingen erfaring med subber utover at jeg har SVS selv, men jeg er i alle fall veldig fornøyd med valget jeg har gjort.

Med 2 subber får du en jevnere bassrespons i kinoen. Dette kan være en fordel om du har områder i kinoen hvor bassen høres bedre enn andre steder. En vil jo at alle skal ha en god lytteopplevelse også i kinoen?

Ellers så har jo feks den nye SVS SB12-Plus også parametrisk EQ som kan være en god hjelp ved kalibreringen av lyden. Ikke undervurder 1 PB10-NSD heller! Den spiller i ring rundt SW700 når det kommer til lydtrykk og dypbass! For ikke å snakke om 1 stk PB12-Plus/2!! :shock:

De vanlige høyttalerene til SVS har jeg ikke hørt, men jeg ble ikke imponert over frekvensresponsen i spec. Jeg foretrekker høyttalere som går dypere. Mulig den nye serien kan være noe.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2006 19.17.22 #8 av 10
Postet av: InYourDreams
hehe.. Ideele forutsetninger for god lyd med andre ord :wink:

Takk for svar, har hjulpet meg godt på vei :)

Blir nok å beholde Focal-høyttalerene mine (som jeg er KJEMPE-fornøyd med) og kjøpe 2 SVS'r. Er det noen forhandlere av dette som har disse utstilt for demo i oslo/drammens området?

SW 700 sub til salgs! :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2006 20.58.22 #9 av 10
Postet av: pnerbye
Jeg vet bare om en SVS-butikk, og det er lsound.no. Ved kjøp på internet så har du full returrett, så du kan umulig tape mer enn portoen. Servicen er også upåklagelig.

Jeg handlet min første uten å høre den først, og angrer ikke på det. Jeg handlet en til fordi rommet mitt er litt vanskelig. Fikk veldig god lyd når jeg fikk min andre i hus.

Hvis du planlegger en tur til Ski så send meg en PM. Ikke umulig at du kan få en demo her! :)
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.10.2006 20.07.52 #10 av 10
Postet av: InYourDreams
Takk for svar og takk for tilbudet :D

Jeg kommer garantert til å sende deg PM hvis jeg skal forbi Ski en dag :D

Ellers kommer jeg nok til å bestille meg en eller to SVS(r) en av de nærmeste dagene... Spm nå er bare hvilken modell jeg skal velge..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar