Logo

Subwoofer instillinger?

Skriv et svar
03.01.2005 12.39.51 #1 av 5
Postet av: Superman
Jeg har en GALE 3080W subwoofer og en denon AVR-1705 forsterker. Jeg har netopp satt opp anlegget og spilt det in. Subwooferen skurrer en del når den spiller dyp bass. Jeg lurte på om det var noen instilinger man kan gjøre noe med for å fikse problemet eller om det bare er subwooferen som er ødelagt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2005 13.16.05 #2 av 5
Postet av: turbo1979
Still forsterkeren inn på høyt volum uten å ha tilkoblet andre høyttaler høyttalere enn subben. Så skrur du ned frekvensen på suben til dit fronthøyttalerene kutter. Altså Hvis frontene dine går til 50 Hz, stiller du subben på ca 60-70 Hz. Så skrur du opp volumet på subben til det rett før det vrenger.
Slå på resten av høyttalerene og lytt, er du fornøyd med lyden da, ja så er alt i orden. Ikke la subben forvrenge lyden, det er ikke pent. Men hvis subben lager skrapelyd, da er den ødelagt. Da har spolen i elementet brent\sveiset seg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 05.48.45 #3 av 5
Postet av: Ulven
"Superman" skrev:Jeg har en GALE 3080W subwoofer og en denon AVR-1705 forsterker. Jeg har netopp satt opp anlegget og spilt det in. Subwooferen skurrer en del når den spiller dyp bass. Jeg lurte på om det var noen instilinger man kan gjøre noe med for å fikse problemet eller om det bare er subwooferen som er ødelagt?


Det første du må vite er hva frontene dine deler på fra receiveren din,visst de deler på 70Hz,så stiller du sub på 70,så spiller den det frontene mister.
Så får du innstille volumet deretter,og sjekke fasen om den er rett,noe mere hokus pokus er det ikke :P
Mvh
Ulven
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 10.03.30 #4 av 5
Postet av: Jan A M
Sjekk også at alle skruer sitter sikkelig. Det hender faktisk at en eller noen av skruene på nye høytalere, er løse. :shock: Og det kan føre til skrangling.
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 15.07.57 #5 av 5
Postet av: kjelle
bruker du en strømskøyt eller plugger du kontakta rett i veggen?? hadde samme problemet med en sub tidligere.da brukte jeg skøyt.den fikk rett og slett ikke nåkk strøm.bruker du skøyt så prøv å stikk den rett i veggen
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar