Logo

SVS Subwoofer - Offisiell tråd !

Skriv et svar
03.03.2009 13.06.44 #31 av 64
Postet av: SVS Inderoy
"Haugesynsar" skrev:
"SVS Inderoy" skrev:Ikke høyere en 80hz.
Settes den over 80hz blir det lett og høre hvor suben står.
Meningen er at bassen under 80hz skal være umulig og plassere.
Persjonlig liker jeg 60hz eller 80hz x-over


Jeg har et par høytalere som vissnok skal klare ned mot 30HZ, men si at jeg også vil dele på 60hz eller der hvor SVS PC12-NSD kommer til og miste "snerten". (Jeg venter nemlig på denne subben som skal komme i mars.)
Er de noe problem som følger med en lavere deling, enn 80 hz?
Har hørt at DD/DTS deler ved 80hz.


Kort og greit så setter du x-over der det gir best mulig frekvensrespons :-D
Nei, jeg har prøvd deling ved både 40hz og 60hz.
Det med 40hz er at det blir noe skjeldnere det kommer liv ut av subw, så 60 eller 80 hz er mine referanser.

De gamle formatene...
DTS setter altid LFE til 80hz.
Dolby Digital bruker LFE på både 120hz og 80hz.

Har ikke sjekket hvordan LFE er satt på HD fromatene.
Men et er da ikke og se etter når du bruker X-over ;-)

De nye Plus modellene med 12.4 elementer lover og være bra futt i etter det mann kan se på tekniskdata, så vil tro du får deg en veldig god subw til prisen :-)
Yamaha-Doxa-Sherbourne-Cambridge Audio-Panasonic-PS3
Swans Diva 6.2f - Swans 1.1C - RS-52.
2 stykk SVS PC13 Ultra
2 stykk XTZ W12.16 + SVS EQ1
BetterCabels, Van den Hul og Monster
( harmen/kardon på avforum)
http://www.svsound.com/animation.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.03.2009 09.44.18 #32 av 64
Postet av: Gurba
Har bestilt med en SVS PC12-NSD. Den skal spille sammen med et par aktive BOSE Acoustimass 5 på 2x50+200w så det er bare snakk om å rekke lenger ned mot bunnen og ikke lage strukturelle skader på huset.
Samsung LE40M71, Samsung BD-P1500, Pioneer DV-410V, Denon PRA-1500, BOSE Acoustimass 5 aktiv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.03.2009 08.41.20 #33 av 64
Postet av: TheDude
Da har også jeg bestilt en PC12-NSD... Synd at den er litt forsinket inn på lager. Satser på at jeg får litt bedre/mer dypbass enn jeg allerede har med selvbygg-subben min (10" fra dynabel i trykkammerkasse). Den fungerte fint i et lite rom, men stua mi nå er på rundt 20 kvm, sammen med et kjøkken på 10-15, og jeg synes liksom det aller dypeste mangler. Gleder meg til å teste :smile:

Vil det ha noe å si om jeg bruker en y-splitt for tilkobling av subben, eller om jeg bare bruker den ene inngangen? I dag bruker jeg bare en enkelt rca han-han ledning, og den ene inngangen på sub-forsterkeren.

Og et annet spørsmål i samme slengen: Vil det ha noen hensikt å kjøre høypassfilter i forsterkeren på frontene (jeg mener det bare skal være å sette dem til "small", og velge en fornuftig crossover-frekvens)? Hva vil jeg eventuelt oppnå med det?
-
Yamaha RX-V3900T, System Audio 1280 mkII, SA 720 AV, SA 705, SA 505, SVS PC12-NSD, Epson EMP-TW700, DreamScreen v3 tab 92", Samsung LE40A656, Acer Revo R3610 med XBMC, Panasonic DMP-BD60, Pioneer DV 565-AS, PS3, Get HDi, Logitech Harmony One
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.03.2009 14.11.30 #34 av 64
Postet av: Gurba
Prata med Lsound nå nettopp. PC-12NSD har fått ny dato. 1. april inn til landet + tiden det tar i tollen. De sendes ut så snart de er inne på lager. Håper at det ikke blir flere forsinkelser. Skulle hatt den for lenge siden. :)

Jeg kommer trolig til å koble mine BOSE gjennom SVS'en for å få bort litt bass så jeg kan spille høyere. Når jeg begynner å dra på litt og det blir endel action på filmen så nærmer bassen seg farlig maks utslag og begynner å vrenge mens satelittene er kjempefine. Men det er utrolig hvor bra de spiller til tross for at BOSE er det mest forhatte merket blandt frikene. :)
Samsung LE40M71, Samsung BD-P1500, Pioneer DV-410V, Denon PRA-1500, BOSE Acoustimass 5 aktiv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2009 09.23.21 #35 av 64
Postet av: Mik
2x SVS PC12-NSD eller 1x SVS PC12-Plus (evt. 1x SVS PC13-Ultra)?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2009 10.17.39 #36 av 64
Postet av: Torja
"Gurba" skrev:Prata med Lsound nå nettopp. PC-12NSD har fått ny dato. 1. april inn til landet + tiden det tar i tollen. De sendes ut så snart de er inne på lager. Håper at det ikke blir flere forsinkelser. Skulle hatt den for lenge siden. :)

Jeg kommer trolig til å koble mine BOSE gjennom SVS'en for å få bort litt bass så jeg kan spille høyere. Når jeg begynner å dra på litt og det blir endel action på filmen så nærmer bassen seg farlig maks utslag og begynner å vrenge mens satelittene er kjempefine. Men det er utrolig hvor bra de spiller til tross for at BOSE er det mest forhatte merket blandt frikene. :)

He, he...
neida bose er ikke forhatt, men føler de er mest dyrt design. Men har såvidt hørt litt på dem i butikk lokaler og det er utrolig hvor mye god lyd de får ut av så små høytalere. Skal man få realistisk bass må man dog ha subb til. SVS er ikke noe dumt valg hvis den lar seg koble til dette anlegget.

Største problemet med bose er jo det samme som for alle andre pakkeløsninger, problematisk å oppgradere. Få, dårlig med innganger til forsterker/dvd løsningen. Ønsker man mer effekt, annen forsterkerløsning, nye høytalere må alt kjøpes på nytt. Osv..
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2009 15.16.15 #37 av 64
Postet av: Haugesynsar
Leveranse fra Lsound/SVS, hyggelige folk og mye gode ord om deres service........MEN
Hvordan i h.....e kan man bomme så mange ganger?! Slutten av februar, begynnelsen av mars, slutten av mars, så en 1.aprilspøk...... og så ventetiden i tollen? Personlig tror jeg man vet utmerket godt hvor leveransen sin er og om den hele tatt er på vei. Ser at Lsound også har Mai som leveranse på noen varer.... :?

Jeg begynte mitt kjøp for mange mnd siden på fynbørsen/xtz men disse er jo enda tregere...så jeg gikk for SVS.
Til nå har det vært lite dypbass hjemme hos meg...bare dyp frustrasjon :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.04.2009 21.42.14 #38 av 64
Postet av: Haugesynsar
:oops: hremm.....i dag står det at varene er kommet til lsound :shock: :surprised: :smile: :P :D :lol: :biggrin:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.04.2009 07.47.43 #39 av 64
Postet av: TheDude
Oooh :D Da havner den forhåpentligvis i posten før helga, så blir det kanksje grombass neste uke :smile:
Lurer på hvor lang tid Schenker bruker på å levere til nordnorge...

<edit > Og der (klokka 1337) fikk jeg sendingsbekreftelse fra Schenker :smile: </edit>
-
Yamaha RX-V3900T, System Audio 1280 mkII, SA 720 AV, SA 705, SA 505, SVS PC12-NSD, Epson EMP-TW700, DreamScreen v3 tab 92", Samsung LE40A656, Acer Revo R3610 med XBMC, Panasonic DMP-BD60, Pioneer DV 565-AS, PS3, Get HDi, Logitech Harmony One
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.04.2009 15.29.37 #40 av 64
Postet av: Gurba
"Torja" skrev:
"Gurba" skrev:Prata med Lsound nå nettopp. PC-12NSD har fått ny dato. 1. april inn til landet + tiden det tar i tollen. De sendes ut så snart de er inne på lager. Håper at det ikke blir flere forsinkelser. Skulle hatt den for lenge siden. :)

Jeg kommer trolig til å koble mine BOSE gjennom SVS'en for å få bort litt bass så jeg kan spille høyere. Når jeg begynner å dra på litt og det blir endel action på filmen så nærmer bassen seg farlig maks utslag og begynner å vrenge mens satelittene er kjempefine. Men det er utrolig hvor bra de spiller til tross for at BOSE er det mest forhatte merket blandt frikene. :)

He, he...
neida bose er ikke forhatt, men føler de er mest dyrt design. Men har såvidt hørt litt på dem i butikk lokaler og det er utrolig hvor mye god lyd de får ut av så små høytalere. Skal man få realistisk bass må man dog ha subb til. SVS er ikke noe dumt valg hvis den lar seg koble til dette anlegget.

Største problemet med bose er jo det samme som for alle andre pakkeløsninger, problematisk å oppgradere. Få, dårlig med innganger til forsterker/dvd løsningen. Ønsker man mer effekt, annen forsterkerløsning, nye høytalere må alt kjøpes på nytt. Osv..


Lyd per krone er nok ikke så bra for BOSE Lifestyle, men jeg har ikke Lifestyle. Jeg har bare høyttalerne som består av en aktiv sub som gir 50w til hver satelitt og 200w til bassen. Kosta 9500kr for ca 15 år siden. Mener bestemt at de er verd det. De har til og med vanlige høyttalerkabler og ikke spesialkabler med plugger som enkelte BOSE'er har.

Så Death Race i går og skrudde så høyt jeg kunne uten forvrenging. Det susa i ørene lenge etterpå så de spiller høyt og pent. Bassen er ca 6-7" i 4. ordens kasse, men trykker mer enn en skulle tro. Men det blir nok good med SVS i tillegg. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.04.2009 15.31.49 #41 av 64
Postet av: Gurba
"TheDude" skrev:Oooh :D Da havner den forhåpentligvis i posten før helga, så blir det kanksje grombass neste uke :smile:
Lurer på hvor lang tid Schenker bruker på å levere til nordnorge...

<edit > Og der (klokka 1337) fikk jeg sendingsbekreftelse fra Schenker :smile: </edit>


Har fått bekreftelse fra Schenker jeg og. :D
Samsung LE40M71, Samsung BD-P1500, Pioneer DV-410V, Denon PRA-1500, BOSE Acoustimass 5 aktiv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.04.2009 16.45.37 #42 av 64
Postet av: Haugesynsar
"Haugesynsar" skrev::oops: hremm.....i dag står det at varene er kommet til lsound :shock: :surprised: :smile: :P :D :lol: :biggrin:


Lsound fikk den inn 1.April og jeg mottok den dagen etter i HGSD. Vel jeg måtte hente den selv hos sjenker, og fikk "gnidd" den inn i bilen. Den står på under lerretet en meter fra hvor jeg vil ha den, slik at den kommer nærmere yttervegg. Skal vist være best det. Kjøpte meg en kalibreringspakke med Avia II og analog Radioshack, men har ikke satt meg inn i hvordan jeg skal bruke den. Gleder meg til og kalibrere lyden siden jeg allerede er meget fornøyd med SVSèn min.(PC12-NSD)

Takk til forumet som har gitt meg info om denne subben, og til SVS & Lsound som har laget og levert den.
Min dyreste og beste kino-investering til nå.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.04.2009 13.01.10 #43 av 64
Postet av: Haugesynsar
Har nå kalibrert litt og er blitt "jysla fornøyde". Musikken spiller bedre og film enda bedre :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2009 12.40.48 #44 av 64
Postet av: TheDude
Og i dag kom endelig min PC12-NSD :smile:
Uten å ha kalibrert så mye må jeg uansett si meg fornøyd så langt. Har fått testet med litt musikk, og hørt frekvenser jeg aldri har hørt i stua mi før... Gulvet ristet under Tina Turners "Goldeneye", og Moby klarte virkelig å fylle stua med deilig bass :D
Nå gleder jeg meg til å se film med nysubben på plass. Noen forslag til filmer med bra bass-spor?
-
Yamaha RX-V3900T, System Audio 1280 mkII, SA 720 AV, SA 705, SA 505, SVS PC12-NSD, Epson EMP-TW700, DreamScreen v3 tab 92", Samsung LE40A656, Acer Revo R3610 med XBMC, Panasonic DMP-BD60, Pioneer DV 565-AS, PS3, Get HDi, Logitech Harmony One
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2009 13.08.42 #45 av 64
Postet av: Torja
Iron-man, Hellboy II, The Dark knight, Transformers, The Incredible HULK og alt i Blu-ray forstås :wink:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar