Tannoy
Hjemmekinosjef
E-post
Knut
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
Dette var en halv-hjertet test ... Og ja; hvor er de gode skjermene??
Knut
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Synes også den var veldig mangelfull. Tipper at dette er en test kjøpt fra utlandet.
Syns vel heller ikke innslaget var så veldig hjelpsomt for forbrukerene. Spesielt argumentene for LCD kontra plasma og omvendt var dårlig forklart. Tror at mange potensielle kjøpere ikke ble så veldig klokere. Tror det hadde vært bedre å spurt dere forumbrukere.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
oeyklaus
Aktiv
E-post
Sier meg enig i det, mye mer å hente her inne. Men dessverre er det mange som bruker testene hos fbi og TV2-hjelper deg som fasit før de handler. De tester jo alt fra vinterdekk til vaffeljern, så bedre om de hadde henvist til sider som denne eller fagblader. Jeg er selv fotograf og er sjelden enig i kameratestene som de utfører f.eks.
SHALINI!
Typhoon7
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
De hadde vel en test av projektorer på Forbrukerportalen også.
Den var heller ikke mye å skrive hjem om.
TedN
Aktiv
E-post
Jeg må si jeg er enig i at dette virket ganske pussig. Sitter og klikker litt rundt i testbeskrivelsene på forbrukerportalen.no og finner mange flere spørsmål enn svar. Er det virkelig så vanskelig å finne ut om en TV er "HD-ready" eller ikke...? På f.eks lcd-skjermen Samsung LE32R51, finner de ikke ut om skjermen er HD-klar eller ikke fordi den ikke er MERKET med dette(!). Burde jo kunne forvente at testen var litt mer grundig enn å sjekke hvilke klistremerker som produsenten har klistret på den...
På samme måte står det om Panasonic 42PA50 at "Den er ikke merket med HD Ready, men på Internett påstås det at den er HD-klar". De er altså ikke sikre på om den oppfyller kravene eller ikke. Allikevel har de fått med seg at den har en oppløsning på 852 x 480, noe som står 5 linjer lenger nede...
Denne halvtimen jeg nå har brukt får jeg aldri igjen... *sukk*
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Det står at den er merket HD ready med en oppløsning på 852*480................. De har jo rett og slett ikke peiling. Så et par min og han fyren sa at man måtte ha HD ready TV for å få sett HD sendinger, de lurer jo mannen i gata trill rundt. Og det verste er at det er dette folk ser på når de skal kjøpe seg TV.
Hadde nesten vært morsomt om hjemmekino.no hadde laget et TV program der man virkelig fikk fra hva som er riktig
Modellen er ikke merket med HD Ready og testerne fant ikke ut om den er klar for å ta imot HD-sendinger.
Flinke testere ja...
Knut
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
Rune, du burde på vegne av lesere og forumbrukere på hjemmekino.no sende en mail til disse folkene og be de ta en titt på siden her - alt de trenger å vite er her. Det er synd at programmer med så stort nedslagsfelt har så dårlige og uengasjerte tester.
Nevner de i det hele tatt Panasonic PV500 og Pioneer 436/506-serien?
Knut
Haldor
Aktiv
E-post
Glad jeg ikke er en forbruker med den testen der som en fasit.... Dette var slapt FBI...
Mvh Haldor
--------
~~ If this is torture chain me to the wall ~~