Logo

Thomson 42PB220S4

Skriv et svar
15.03.2005 22.36.37 #1 av 7
Postet av: Knutiano
Har fått et bra tilbud på denne tven, og lurte på om noen vet noe om den.
Ser den står priset her på siden til ca 28.000, men det var lite eller ingen info om den.
Hvordan er den i forhold til andre i sin prisklasse?

er det en bra tv, hva er bra/dårlig i forhold til andre.

Er redd for å gjøre bomjøp, og setter stor pris på om noen tar seg bryet å svare.
på forhånd takk fra en fattig lærer som ofrer ferie for ny Tv :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2005 12.29.32 #2 av 7
Postet av: Knutiano
mulig mitt spørsmål var litt vagt eller kanskje ingen har noen særlig referanser når det gjelder denne tven, så jeg prøver igjen med litt mer detaljespørsmål.

ser den har 10bit fargedybde og ikke 8 bit som flere andre.
er det stor forskjell på dette?

kontrastforhold på 1000:1. er dette lite og har det mye å si?

oppløsning på 1024x1024. hvor mye har dette å si. vil dette si at tven er HD klar?

Alis-teknologien som blir brukt på denne tven har jeg forstått har noe med at flere gasslommer tennes samtidig eller jobber sammen. Fordel?

lysstyrke på 1100 cd/m2? er dette lite?

Når det gjedler tilkoblingsmuligheter osv så regner jeg med at den har 2-3scartinnganger+pcinngang og sikkert mer.

DVi og Hdi innganger. hvor viktig er dette. hva har dette å si?

slenger og på et spørsmål om innbrenning. Hvis du f.eks ser en fotballkamp der resultatet står øverst i hjørnet på skjermen. kan det da være fare for innbrenning, eller snakker vi om flere timer med logoer/andre statiske ting på skjermen som kan skape innbrenning.

Som dere sikkert skjønner er jeg rimelig fersk, men har prøvd å sette meg inn inoe.

håper dette fører til flere svar, og om dere ikke vet alt så kan dere kanskje hjelpe meg med noe.

på forhånd takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2005 12.57.33 #3 av 7
Postet av: Rune
Jeg har sett på denne TV'n utstilt på min lokale Lefdal forhandler.

At den har 10 bits fargedybde betyr i teorien at den har mindre graderinger enn 8 bits skjermer. 10 bits har til nå vært forebeholdt noen Fujitiu, Panasonic og Pioneer skjermer. På denne skjermen er jeg noe usikker på hvor stor effekt det har fordi jeg kan fortsatt se noe graderinger.

1100 i lysstyrke er relativt mye. Det betyr at den fungerer fint i selv opplyste rom. 1000:1 i kontrast er relavtivt lite i forhold til LG og PAnasonic sine nyeste skjermer, man bare litt dårligere enn Pioneer sine skjermer. Lav kontrast betyr at detaljer i mørke scener forsvinner og skjermen blir noe blass hvis man ser film i mørke.

1024 x 1024 betyr at den har like mange punkter vertikalt som horisontalt. Siden dette er en 16:9 skjerm betyr det igjen at pixlene er avlange. Når det gjelder 1024 punkters oppløsning vertikalt så fungerer disse ALiS skjermene noe annerledes enn andre plasma skjermer. Alis fungerer slik at annenhver linje "tennes" for hvert delbilde. I tillegg så vil innholdet på linjene være likt på 2 og 2 linjer slik at den reelle oppløsningen er kun 512 linjer.

Når det gjelder innganger så er den godt utstyr og den tilfreddstiller HD-ready logoen slik at den er fremtidsrettet.


Bilde



Bruksanvisning:
http://www.thomson-info.com/Instruction ... _SV.SE.pdf

Teknisk beskrivelse:
http://www.thomson-info.com/Technical_S ... B220S4.pdf
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2005 13.50.30 #4 av 7
Postet av: Knutiano
takker for svar!

jeg har nå fått et tilbud på tven til 20.000, da jeg er heldig og har kontakter hos en forhandler.

Bør jeg da slå til, eller er det andre tver til 20.000 som er bedre.

flott at du gadd å svare. bra og informativ side det her.
skal spre det gode rykte :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2005 14.14.02 #5 av 7
Postet av: arntos
Det er et skarpt og fint bilde på TVèn, men den sliter med etterslep. Ihvertfall når tuneren på TVèn brukes, dvs den får signal fra coax utgangen på en force tuner.

Kan hende det blir mye bedre om man bruker tuneren direkte på scart.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.05.2005 11.39.49 #6 av 7
Postet av: Cyborg
drar denne tråden tilbake til toppen jeg..

Noen som har gjort seg noen erfaringer med denne plasma'en? Hvordan stiller den seg i forhold til eksempelvis Philips 42PF9966 og Pioneer PDF435? Alle disse er vel HD-klare, men de to sistnevnte ligger jo 10'-15' over i pris...

Er kvalitetsforskjellen i samsvar med prisen, eller kan jeg trygt bruke Thomson sin til vanlig Canal Digital-titting og en del dvd'er?

Takknemlig for synspunkt!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.05.2005 12.02.20 #7 av 7
Postet av: arntos
Jeg testet denne skjermen med drambox og DV575. Jeg ble ikke overbevist, selv om jeg fikk en MEGET godt pris på TVèn. Det er litt støy i bildet og teksten blir seende rar ut, uskarp og ullen. Samtidig har den litt problemer med bevegelser.
Hadde heller vurdert PX12 som koster ca 30 og er gangske lik PY10.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar