kamelon
Hjemmekinosjef
E-post
Heihei!
Måtte bare fortelle dette
Sekretærdamen her på jobben skulle ut å kjøpe seg nytt tv her om dagen.
Hun hadde sett ett ekstremt bra tilbud på en butikk på sotra(rett utenfor Bergen). Kan nesten ikke nevne navn på butikken..Hun reiste ut og kikket på tv`en..Så langt helt greit..Så begynner selvsagt selgeren å..., ja nettopp..SELGE..Han skal selvfølgeli selge henne noe dyrere..Blir mye blablabla..Og frem og tilbake. Da plutselig skal han sette inn nådestøtet med følgende kommentar: "Jeg ville definitivt gått for denne Panasonic tv`en, det pga at dette er en plasma tv som de har limt et lcd panel utenpå...Da blir bildet helt enormt"...........................
Hva skal man si til sånnt??????Hhahahahah
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
monitor
Prisjeger og frihetskjemper
E-post
kamelon
Hjemmekinosjef
E-post
Du hørte feil: Jeg sa: Plastikk tv med lCD panel
Ahhh...Akkurat, det var det du sa ja...
Panasonic er jo ganske kjent for de 42" plastikk lcd tv`ene sine
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Kim René
Aktiv
E-post
Sier vel litt om kompetansen til enkelte
Lurer på hva som egentlig er kriteriene for å jobbe på Elkjøp/Expert/Elprice osv. Vet om flere som har søkt jobb der med veldig god kompetanse, men så dukker det opp slike kommentarer fra de som blir ansatt fremfor de jeg kjenner med kompetanse. Helt vilt!
42PV70, QLN 604mkII, 602mkII, 601mkII. Velodyne CHT-10. Pioneer LX-51.
Infocus SP4800 =/
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Det er nok veldig varierende kunnskap blant ansatte i de forskjellige kjedene.
I utgangspunktet tror jeg ikke at produktkunnskap er så veldig viktig når man ansetter. Det er nok andre egenskaper som anses som langt viktigere. Produktkunnskap kan læres (hvis man er interessert) men for den jevne kunde er det som regel nok om selgeren kan peke på et bra produkt til en fornuftig pris og si at det er en anbefalt TV.
Jeg har faktisk ikke noen tro på at det hjelper på inntjeningen til en butikk at de har kompente ansatte. (Så lenge de kan prate for seg)
En kompetent selger vil ha store problemer med å anbefale enkelte apprater fordi man f.eks tjener mer på de, enn en som ikke har "peiling". For dem er det bare en TV og ser ingen problemer med å anbefale den dyreste. I tilegg kan kunden bli forvirret av for mye kunnskap.
Eks: Jeg kunne vært fristet til å si at, drøy TV'kjøpet ett år til man får innebygd DVB-T tuner for RiksTV, mens andre ikke ville gjøre det.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Kim René
Aktiv
E-post
Du har nok et poeng, men personlig ser jeg helst at den som skal selge meg en vare har kunnskap og ikke bare snakker seg bort.
Var på en av disse store kjeden en gang og skulle ha 4kvmm høyttalerkabel. De hadde ingen anelse og måtte se på alle tromlene med kabel etter en klistrelapp med produktinformasjon på (de hadde kun 2kvmm). Hadde jeg spurt dem etter høyttalerkabel til høyttalerne min hadde de da selvfølgelig solgt med noen 2kvmm-kabler, som da gjerne ikke ville gitt meg fullt utbytte.
Fant meg en annen butikk å handle kabler på.
42PV70, QLN 604mkII, 602mkII, 601mkII. Velodyne CHT-10. Pioneer LX-51.
Infocus SP4800 =/
Andersk
Aktiv
E-post
Folk som kan mye behøver jo ikke dele alt man vet om en TV, men kommer det noen med peil er det bare å være ærlig. -Siden de alikevel sikkert vet.
Er man selger skal man selge. Tror folk med peil skjønner dette og kan selge like bra som folk uten.