Logo

Tigers hjemmekino

Skriv et svar
02.01.2009 21.45.19 #76 av 84
Postet av: AndreWerdenskrieg
Vælkømmen tælbakes, Tiger!

Du har virkelig sans for enkelt og pent. Liker rommet ditt veldig godt utifra bildene. Siden jeg ser at soulmates blir nevnt, kanskje vi kan bli soulmates i Pioneer 60" etterhvert? Venter selv på at muligheten skal by seg til å få noe slikt i huset. Var hos en kamerat i sommer og satt 2.0 - 2.5 meter unna en 60" og jeg fikk jaggu ok kinofølelse av det. :mrgreen:
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2009 21.49.36 #77 av 84
Postet av: Tiger
Soulmates på 60" (hørtes værre ut enn det er ment. :mrgreen: ) er like om hjørnet. Jeg venter på første prisdupp under 50K. Hva holder deg tilbake? Samme ting?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2009 22.13.03 #78 av 84
Postet av: AndreWerdenskrieg
"Tiger" skrev:Soulmates på 60" (hørtes værre ut enn det er ment. :mrgreen: ) er like om hjørnet. Jeg venter på første prisdupp under 50K. Hva holder deg tilbake? Samme ting?

Haha, kunne nok med fordel omformulert soulmates-greia, ser jeg. :mrgreen:
Jeg venter i første omgang på billigere priser, men også diverse andre ting. Det blir ihvertfall ikke før sommeren, da jeg prioriterer andre ting for tiden (som f.eks akustikk). Har også utstyr stående som jeg må få solgt først. Time will tell ...
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2009 23.23.21 #79 av 84
Postet av: Tiger
Kjedet meg litt i kveld så jeg bestilte 2 stk. effektforsterkere av typen Rotel RB-1070 (2x130W 8 ohm, 1 x 360W i brokoblet modus). Stativhøyttalerne mine (Dynaudio Focus 140) påstås å like mye strøm, så jeg håper 1 stk. RB-1070 i brokoblet modus pr. høyttaler gir det de krever. Faren er at høyttalerne trekker såpass mye at forvrengningen på RB-1070 blir for høy. Dynaudio Focus 140 er målt til å være 6 ohm i snitt så jeg håper matchen blir bra. Tidligere erfaring med Rotel (RB-993) er så som så. :roll:

Dynaudio + Rotel høres i teorien helt harry ut, men jeg liker å eksperimentere. Hvem vet, kanskje kombinasjonen blir bra? :D Det blir i alle fall mer spenstig enn Dynaudio+Hegel, Dynaudio+Abrahamen, Dynaudio+Holfi, Dynaudio+Creek, Dynaudio+Naim, Dynaudio+?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2009 00.01.10 #80 av 84
Postet av: Rune
Du er ikke redd for at 4 ohm høyttalere og brokoblet forsterker er en dårlig kombinasjon. Jeg trodde det var en vanlig begrensning at man måtte ha 8 ohms høyttalere. (uansett sikkert bare farlig på høyt nivå)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2009 00.08.16 #81 av 84
Postet av: Tiger
Litt skeptisk, men det er derfor jeg har sjekket målinger som er foretatt av de ulike frekvensene. Det gir Dynaudio Focus 140 en stabil impedans på 6 ohm, og ikke 4 ohm som mange tror. Dynaudio er en av de mest "lettdrevne" høyttalerne fra Dynaudio. Til sammenligning oppgis B&W 703 som 8 ohm, men dipper ned mot 2 ohm i bassen. Satser derfor på at Dynaudios konstruktører har dyrket ren impedanskurve og at brokoblet blir en grei match. Tar jeg feil så er ikke 7300 kroner for 2 stk. splittnye RB-1070 inkl. frakt så vanskelig å bli kvitt...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2009 00.43.06 #82 av 84
Postet av: roffe
Lenge siden jeg har hørt noe fra den kanten. Du var jo en av pionerene med hjemmekino i Norge, Tiger.

Må bare si jeg synes rommet ditt er meget lekkert. Er spent på om det blir flere bilder etterhvert her.

Og nye høyttaler/forsterker-kombinasjoner er alltid spennende. Her skal det følges med. :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2009 07.24.00 #83 av 84
Postet av: DevilEj
Lekker farge på stolene. Jeg hadde den samme på kinosofaen i vårt gamle rom. Virkelig synd den ikke fikk plass i den nye stua.
Godt å se at tråden din drar igang igjen her etter avslutningen på naboforumet hvor de fleste av gutta med noen år på baken har forsvunnet.
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.03.2009 14.39.55 #84 av 84
Postet av: Tiger
Å sette opp et mediabibliotek som kan nås av hvilken som helst trådløs klient i huset, alle styrt via iPhone, er vanvittig enkelt å sette opp. Så de som tenker på å gjøre det, men som tviler på om de "gidder", kan egentlig bare ta steget.

En kort how-to guide:

1. Sett opp en mediaserver (Mac eller Windows PC) på nettet. Dersom har muligheter får å koble mediaserveren til routeren med nettverkskabel så er det å anbefale, men ikke et must. Importer alt av medier i iTunes på mediaserveren. Koble alle aTVs til iTunes for streaming.




2. Du kan nå spille av alt av medier på mediaserveren på de ulike aTVs.

3. Dersom du nå vil kontrollere alle klientene i huset, og forsåvidt mediaserveren dersom du vil det, så laster du ned Apples gratisprogram "Remote" fra iTunes. Koble iPhonen til hver klient via iPhonen. Tast pairing code og du er i mål.

4. DU kan nå f.eks. sitte i stua og styre den trådløse klienten du vil. Dvs. sett på en film oppe på barnerommet mens du er i stua selv. Sett på musikk på kjøkkenet uten å lette rævva fra sofaen.

Når antall filmer / musikk øker så er det lett å søke etter det du er ute etter på iPhonen. Responsen mellom mediaserver, aTV-ene og iPhonen er snappy. Hos meg er alle trådløse klienter 802.11n (untatt iPhonen), så alle filmer streames til flere klienter samtidig uten hakking.






IMG_0010.PNG IMG_0010.PNG ( 66,5537109375 KB) Vist 428 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar