Logo

Tips til tv-møbel og plassering?

Skriv et svar
08.11.2008 16.54.49 #1 av 4
Postet av: SuperB
Jeg har nylig kjøpt ny leilighet som snart skal overtas og innredes, og søker derfor litt tips til hjemmekinomøbel og plassering her. Leiligheten er bare 57kvm, men har en fornuftig planløsning i mine øyne. Det største problemet er plassering av tv i forhold til sofagruppe.

Plantegning ser slik ut:


Jeg tenker at den mest fornuftige plasseringen av tv vil være ved siden av kjøkkenløsningen. For å utnytte plassen best mulig i en liten leilighet, ser jeg for meg at en innboksing av tven med skap rundt, kan være fornuftig, som dette eksempelet viser (selv om eksempelet ikke er særlig aktuelt). Utfordringen da blir å finne en løsning med smale skap på sidene, slik at ikke tven kommer for langt ut i rommet i forhold til sittegruppe. Sofaplassering bør nok bli på samme måte som de forrige eierne har hatt:


Jeg vurderte lenge å investere i Dynavoice F6-høyttalere, men ser at så store høyttalere vil bli for voldsomt i et så lite rom, med begrenset plass. Regner derfor med at noen mindre høyttalere vil anskaffes. Det er også viktig at tv-løsningen har plass til forsterker (som jeg ikke har enda), dekoder, PS3 og DVD-spiller. Å finne et praktisk tv-møbel ser ut til å være vanskelig. Jeg ber derfor om innspill til å finne en brukbar løsning, da jeg regner med at det er nok av personer her inne som også har slitt med å skreddersy en løsning til sine respektive stuer...

Har jeg kanskje sett meg blind på løsningen, og bør flytte tv og sofagruppe? Jeg tror ikke det blir særlig fint å plassere tv på baderomsveggen, med sofaen midt i stuen. Men gode tips mottas med takk! PS: Vegg mot balkong er av glass med skyvedør... Ikke egnet... :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2008 16.53.10 #2 av 4
Postet av: Berit
Gratulerer med ny leilighet!

Har du flere bilder av selve stua. Kan sikkert se på plasseringsløsninger som er "WAF"-sikker ;) :lol:

Eller har du fikset det nå?
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2008 16.58.41 #3 av 4
Postet av: Rune
Tro meg, jeg har hatt større anlegg i langt mindre leilighet så dette går greit :-)

Jeg ville nok endt med en løsning hvor TV-n står på kortveggen der sofa står i dag. Så ville jeg plassert sofa ca 1 meter fra verandadøren slik at det går greit å komme seg inn og ut. Denne plasseringen vil også gjøre at man kan se TV fra spisebordet.

Alternativ er å plassere TV på kortveggen der spisebordet er og plassere spisebord der sofaseksjon står i dag.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2008 17.25.10 #4 av 4
Postet av: Berit
Noen forslag. forslag.jpg forslag.jpg ( 135,357421875 KB) Vist 1022 ganger
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar