Logo

to fjernsyn på en parabol

Skriv et svar
08.03.2010 14.26.24 #1 av 7
Postet av: tobos
har en parabol med viasat, lurer på om hvordan jeg skal få til å koble sammen på to tv'er. Slik at man kan se på forskjellige kanaler på samme abbonemanget. Vet jeg må ha en tuner til, men hva slags annet utstyr trenger jeg om d i hele tatt går ant??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2010 14.45.54 #2 av 7
Postet av: MindWaste
Du må ha en tuner pr tv + og mulig dobbelt sett med kabler fra parabolen. ( ett sett til hver tuner)
Viasat tilbyr tvillingabbonnement for flere tv'er:
http://www.viasat.no/Produkter/HeleHuset.html
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2010 12.17.22 #3 av 7
Postet av: arlu
Hei!
finnes det delefilter for parabolsignal slik at man kan dele en kabel på to (eller flere) dekodere/TVer ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2010 12.41.05 #4 av 7
Postet av: MindWaste
http://www.cableworld.no/parabol-tilbeh ... litter.asp
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2010 20.30.30 #5 av 7
Postet av: Jorn.Finnerud
Splitter fungerer vel ikke når man skal kunne styre programmene indeviduelt på hver tuner. Det man må ha er LNB med flere utganger, og strekke en kabel til hver tuner, eventuelt to kabler hvis man har PVR med to tunere. De fleste hodene pleier å ha fire utganger, så det går greit.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.03.2010 14.42.03 #6 av 7
Postet av: arlu
Jeg oppfatter detalje-informasjonen om ovenfornevnte splitter slik at det kan splittes før 2 eller flere SAT receivere , og da kan vel signalene styres individuelt på hver enkelt receiver.
Problemet er at det ikke er plass til flere kabler i gjennomføringen i veggen.
Men signalene svekkes sannsynligvis i en splitter. Clas Ohlson har en flat kabel (skjøtestykke) som skal kunne legges gjennom vinduet , men virker litt uproft.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2010 16.05.56 #7 av 7
Postet av: Bobben
Splitteren er ikke egnet til parabol. Det vil bare fungere halveis bra. Det man typisk vil oppleve er at noen kanaler fungerer mens andre kanaler på "uforståelig vis" ikke funker. F.eks. så vil ikke TV3,NRKs,TV2s kanaler fungere dersom en av mottagerene som henger på splitteren ser på TVNorge,Viasat4,FEM.... Dersom en av mottagerene mottar f.eks. Discovery HD så vil man mangle alle de vanlige Norske kanalene. Ergo så er en slik splitter uegnet for parabolbruk.

Disse splitterene er kun egnet dersom man opererer sitt eget lille kabelnett med en dekoder pr. TV kanal og en LNB som gir ut vertikal lowband,horisonal lowband,vertikal highband og horisontal highband på egne utganger.

Jeg bruker selv en slik splitter mot vanlig dekoder og det fungerer så lenge jeg kun benytter en dekoder om gangen og dekoderen ikke slår på LNB strøm i standby.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar