Logo

Total Recall Norges første HD-utgivelse

Skriv et svar
20.01.2005 16.06.52 #1 av 7
Postet av: dvdjan
Total Recall Special Edition utgis av Sandrew 06.04 som 3-disc med High Definition-bilde på DVD-ROM i formatet Windows Media 9 High Definition.

Det er bare å stålsette seg, for nå kommer den kommende formatkrigen om fremtidens nye fysiske DVD-format også til Norge. Og det raskere enn noen skulle tro.

Total Recall Special Edition 3-disc med High Definition, som Sandrew skal gi ut på DVD 6. april, er nemlig den første DVD-utgivelse utgitt på det norske markedet som kan vise HD-bilder. Det er den tredje discen i settet som kan vise filmen i denne oppløsningen.

Total Recall presenteres der i Windows Media 9 High Definition (720p). Til sammenligning har DVD-video en opløsning på 720x576 pixels (PAL), mens en WMV 9 HD disc har 1.280x720 pixels. Det er 122% bedre oppløsning enn DVD. Resultatet er et knivskarpt og detaljert bilde. Minuset er dog at man må ha en HD kompatibel PC monitor, HD TV eller HD kompatibel videoprojektor, og det er det jo ikke alle som har ennå. Men stadig flere, skal vi tro salgstallene fra EE-Bransjen. Samtidig kommer det DVD-spillere med mulighet for avspilling av formatet, og de nye spillerne fra konkurrentene Blu-Ray og HD-DVD skal visstnok også kunne avspille det.

Lydformatet vil være i WMA Pro 5.1 (Windows Media Audio 5.1 Multichannel) som vil gi bedre lyd enn Dolby Digital.

– Jeg tror ikke den vanlige forbruker har stor kjennskap til de nye HD formatene som kommer på DVD, sier Fredrik Myhre hos distributør Sandrew.

– Det begynner å bli kjent gjennom salget av Plasma og LCD skjermer, men det har ikke kommet DVD-spillere med HD som er tilgjenglig for forbrukeren. De første spillerene er annonsert i september i USA for HD-DVD. Den største krigen pågår i disse dager mellom Blu-ray og HD-DVD. HD-DVD er støttet av Warner Bros, Universal, New Line Cinema og Paramount. Warner Bros. har annonsert flere HD-DVD som skal ut i løpet av året som Harry Potter, Batman Begins, Constantine, Ocean's Twelve med mer. Når disse skal gis ut i Norge er ikke avklart.

Den eneste forsterkeren som støtter Windows Media Video High-Definition direkte er Pioneer VSX-59TXi.

Her er de øvrige spesifikasjonene på utgivelsen:

Disc 1: (Filmen, DVD)
Spilletid: 108 min
Bilde: 1.85:1 16:9 Anamorphic
Lyd: Dolby Digital 5.1: Engelsk, Spansk / Dolby 2.0 Stereo: Spansk

Ekstramateriale:
- Audio Commentary by Arnold Schwarzenegger and Paul Verhoeven
- Exclusive Audio Commentary by cinematographer Jost Vacano

Disc 2: (Ekstramateriale)
- Teaser
- Trailer
- 6 x TV Spots
- Making Of
- Imagining TOTAL RECALL
- Visions of Mars
- Virtual Vacations
- Documentary "The Wold of Science Fiction Literature"
- Storyboard / Film Comparisons
- Photo Gallery
- Conceptual Art




http://www.release.no/content/news/94973829
Mine HD DVD og Blu-Ray filmer

Panasonic AE4000, Samsung LE46A866, Yamaha RX-V 1800, Toshiba HD A1, Toshiba HD-EP 35, PS3 (250 Gb), Samsung BD-P 1500, Lerret : DreamScreen V2 DynaGrey CineScope 2,35:1 265cm/ 114"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2005 16.09.28 #2 av 7
Postet av: Rune
Spennende. Da er det bare for HTPC gutta å begynne å telle dager til denne blir utgitt.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 14.10.13 #3 av 7
Postet av: FOXOR
43 dager.... :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 14.15.46 #4 av 7
Postet av: turbo1979
Det går vel an å kjøpe andre filmer allerede, terminator for eksempel. Taxi 3 tror jeg også finnes i HD. Jeg har kjøpt Speed (IMAX), bare litt synd at jeg ikke har HTPC enda...
Oppgraderer kontinuerlig min hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.03.2005 13.51.37 #5 av 7
Postet av: magnuswb
Dette kan bli heftig. Har ikke sett filmen men.... Samme det. Er jo HD!

så nå må jeg inne å kjøpe den værste power mac g5'en med en 30" cinema display, så kan det bli bra!

for de som ikke veit det: alle apple's skjermer er HD skjermer.
og mac'ene har nok av kraft til å kjøre HD filmene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.03.2005 18.20.13 #6 av 7
Postet av: FOXOR
"magnuswb" skrev:for de som ikke veit det: alle apple's skjermer er HD skjermer.
og mac'ene har nok av kraft til å kjøre HD filmene.


Nja.. WindowsMediaPlayer HD krever sykt mye mer av en MAC enn en PC. Min fars 17" Powerbook klarer vertfall ikke hd materialet så bra. hakka no helt sykt. Den fikk heller ikke spilt av de med drm støtte.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.05.2005 13.30.39 #7 av 7
Postet av: striky
Så veldig heftig ble det dessverre ikke: http://dvd-db.no/diverse/totalrecall/totalrecall.htm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar