Logo

Trådløs overføring av lyd

Skriv et svar
16.04.2009 05.39.19 #1 av 6
Postet av: ørjanl
Hei
Har noen spørsmål angående trådløs overføring av lyd, og håndholdte mp3 spillere.
Har et ønske (om mulig) å kjøpe en mp3 spiller som har touch screen funksjon og mulighet for å koples på nett så jeg også kan hente/spille musikk av fra andre pc'er i huset. Så er det ønskelig at denne kan kobles opp mot anlegget mitt trådløst og få lyden ut der. Enten direktet mot anlegget eller evt et mellomledd som igjen kobles til anlegget. ( ikke nøye om denne er trådløs eller ikke). Tanken er vertfall det å kunne sitte med baken godt plantet i sofaen og styre musikken på en håndholdt spiller med touch screen, og få lyden ut på anlegget. Noen som vet om dette er mulig, og i såfall kan komme men noen kommentarer angående utstyr ? Det må være en spiller som kan spille av noe annet enn mp3 også. Vertfall noen ut av lossless formatene. Vet du om noe som oppfyller noen av kravene, post gjerne det også med info. Takk :smile:

Mvh
Ørjan
Receiver: Yamaha RX-V663, TV: Pioneer PDP-LX5090H, BD: Sony BDP-S350, Front: Dali Lektor 6, Center: Lektor LCR, Surround: Lektor 1, Bak: Grundig, Sub: SVS PB10-NSD, Effektforsterker: Lyngdorf SDA 2175.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.04.2009 11.46.03 #2 av 6
Postet av: MindWaste
Har du sjekket Squeezebox Duet? Skal være suverent brukervennlig

http://www.logitech.com/index.cfm/speak ... /&cl=no,no
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.04.2009 14.39.56 #3 av 6
Postet av: Zleepyme
Vet at Iphone har muligheten til å styre pcen din trådløst via hjemmenettverket. Mulig de fleste telefonene med wifi kan brukes, men har fått demonstrert at det går med den. Eller Ipod touch(som ser ut som en iphone, men er kun avspiller)kan også brukes...
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.04.2009 15.07.04 #4 av 6
Postet av: ørjanl
Takk til begge to for gode forslag. Har alt sett litt på sistnevnte, skal prøve å få høre, skaffe litt mer info, så får vi se hva jeg ender opp med.
Receiver: Yamaha RX-V663, TV: Pioneer PDP-LX5090H, BD: Sony BDP-S350, Front: Dali Lektor 6, Center: Lektor LCR, Surround: Lektor 1, Bak: Grundig, Sub: SVS PB10-NSD, Effektforsterker: Lyngdorf SDA 2175.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.04.2009 15.33.12 #5 av 6
Postet av: teebee
spørs hvor avansert du vil ha det. om du vil spille musikk fra din trådløse duppeditt fra sofaen eller styre musikken som spilles fra en pc?

jeg kan styre musikk fra pc gjennom min mobil. jeg har satt opp winamp med en plugin som gir meg full kontroll over web. kan velge låt, stille volum, velge ulike playlister. krever da en telefon med wlan eller gprs om man betale for å skifte låter :D
usikker på hvordan winamp remote virker, men kan kanskje brukes på samme område.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2009 09.01.55 #6 av 6
Postet av: ørjanl
Har en ipod touch fra før av, og sitter nå og leker litt med airport express. Satt opp et trådløst nettverk på den med airtunes, så jeg kan spille av på min bærbare pc via Itunes. Vet du hvordan en setter opp ipod touch til å styre musikken på pc'en ?

og der fant jeg ut av det. Får se videre om det er mulig å spille musikken direkte fra ipod til anlegg, uten å gå via bærbar pc.
Receiver: Yamaha RX-V663, TV: Pioneer PDP-LX5090H, BD: Sony BDP-S350, Front: Dali Lektor 6, Center: Lektor LCR, Surround: Lektor 1, Bak: Grundig, Sub: SVS PB10-NSD, Effektforsterker: Lyngdorf SDA 2175.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar