Logo

Trøbbel med tv-kort

Skriv et svar
03.10.2006 06.29.23 #1 av 1
Postet av: larschla
Hei,

Helt fersk på dette med tv på pc.

Jeg gikk til innkjøp av et Pinnacle PCTV i110 her for noen uker siden for å koble tv til pc. Dette har bydd på problemer. Men i går fikk jeg endelig et lite gjennombrudd. Men det er fortsatt langt igjen til det er der jeg vil ha det.

Situasjonen er slik:

Jeg har en digital dekoder fra BKK, hvor jeg får kabel-tv. Denne har en SCART utgang som går rett i tv-en, og en vanlig antenneutgang som jeg har tenkt å kjøre til pc. Problemet er at jeg ikke finner kanaler når jeg gjør kanalsøk. I går testet jeg å kjøre antennekabelen inn i en videospiller for så å kjøre en kabel fra videoen og inn i s-video inngangen på pcen. Dette resulterte omsider i bilde (både fra tv, og video) men dette er bare i sort hvitt. Nå er problemet at jeg ikke kan bytte kanal på pc-en med må switche opp og ned på videoen.

Noen som har noen glupe ideer til hvordan jeg kan få "tak i " kanalene direkte gjennom den analoge antenne-inngangen så jeg slipper å gå via videospilleren? Og eventuelt noen som har en løsning på hvordan jeg skal få farger på det jeg får gjennom s-video inngangen?

På forhånd takk!

:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar