Logo

trenger hjelp til kjøp

Skriv et svar
16.05.2009 09.15.06 #1 av 3
Postet av: roger that
hei :smile:

jeg tenkte jeg skulle kjøpe ny tv med lydanlegg osv

samlet må det ikke koste mer enn 75k Nok og det er veldig viktig at et er gode muligheter for å koble sammen med pc., da jeg vill bruke pc til å spille av filmer osv. (blueray/dvd spiller trengs ikke pga dette og lydanlegget vill også brukes oftest via pc)

er litt usikker på om jeg burde velge projector eller tv

håper det er noen med et par anbefalinger :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2009 10.25.36 #2 av 3
Postet av: Torja
Heisan, med et slikt budsjett burde du få et heftig anlegg. :D
Når det gjelder prosjektor kontra tv så ta inn over deg om det er greit at det er mørkt i rommet når du skal se film eller spille.(behøver ikke være heelt mørkt under spilling). Spesielt på film bør det være så mørkt som mulig. Husk at lerret kommer i tillegg til prosjektor og hvilken teknologi du vil bruke avhenger litt av om du er sensitiv til RGB flimmer(gjelder kun DLP prosjektorer) selv om dette er noe de færreste plages av.
Skal du se på tv(tv serier, dagsrevyen osv) fungerer nok en vanlig tv best, selv om man fint kan se på tv med PJ også. I tillegg er vel internett surf best med tv også.
Men på film og forsåvidt spill også, er det intet som slår et skikkelig stort bilde som prosjektoren kan gi.

Så må du velge mellom disse to kan det være du blir mest fornøyd med en skikkelig heftig og stor (minimum 50")tv skjerm.

På lydsiden er det jo bare å søke litt på hva andre har skrevet i tilsvarende tråder og sjekke ut "hjemmekinopresentasjoner"
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2009 12.28.37 #3 av 3
Postet av: orso
Du har jo et bra budsjett her. Du kan godt si litt om rommet ditt (dimensjoner og bilder som viser hvor det skal plasseres), det har betydning i forhold til hvilke høyttalere du skal ha. I tillegg si gjerne litt om musikk smaken din og om du prioriterer film eller musikk høyest. Utifra det kan vi gi deg tips, men husk at din smak er det som er viktigs. Vi har ulike preferanser.

Kan i alle fall nevne at dersom det er viktig for deg å få de nye HD Audio formatene, så er du veldig låst når du skal bruke PC som kilde. Du må da bruke et bestemt lydkort som er låst til et spesifikt avspillingsprogram og det er mange som sliter med en del bugs. Skal jeg deg et godt tips her, så er det at du rett og slett kutter ut PCen som avspilling av Blu-ray og kjøper deg en dedikert Blu-ray spiller. Til musikk kan du derimot bruke PCen eller en streaming løsning alá Squeezeboz, det er en fordel lydmessig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar