Logo

Trenger jeg datakonsulent eller HiFi-spesialist..

Skriv et svar
11.08.2009 12.11.23 #1 av 2
Postet av: Finbul
Mitt første innlegg her blir en blanding av utløp for frustrasjon og synliggjøring av egen manglende kompetanse, forhåpentlig plassert under en noenlunde logisk kategori.. :roll:
Hjemmet har etterhvert blitt fyllt av duppeditter & dippedatter som gjerne skulle vært samlet i en multimediaenhet/sentral. Det er ting fra Windows-verden (stasjonær PC, familiens bærbare enheter + evt. gjester), Mac-verden (Apple-TV, Iphone og forskjellige varianter av pod'n), trådløst nettverk, trådløs printer, Get Digital PVR, et svært begrenset hjemmekinoanlegg (Samsung m/ få innganger) og en 42" plasmaskjerm (Samsung). Plutselig er det også en spillkonsoll eller 2 der..

Bruk:
Stasjonær PC (film, lyd, musikk, bilder, surfing, spill..)
LapTop'er (omtrent som over)
Apple-TV (bilder, musikk, film)
Iphone, iPod'er (avspilling av musikk i hovedsak - dvs dockingmulighet)
Get PVR (lyd & bilde..)
Spillkonsoll (lyd & bilde..)

Hvordan få koblet dette sammen? Hvordan lage en teknologisk infrastruktur/grunnstruktur for alle enhetene som man ønsker kjøre over samme TV/lydanlegg? Hjemmekinoanlegget må definitivt oppgraderes, men skal jeg først bruke penger på dette vil jeg ha en solid infrastruktur i bunn..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.08.2009 22.32.03 #2 av 2
Postet av: teebee
er ikke noen expert og har liten erfaring med apple produkter.
mitt oppsett vil være apple tv koblet til tv\anlegg og dele mapper fra stasjonære og laptopper. apple tv kan vel være et sentralt koblingspunkt for alt av lyd og bilde som skal til tv\anlegg. kanskje med xbmc for mac som grafisk grensesnitt. om du trenger noe av funksjonaliteten til stasjonære pcn som ikke går med apple tv så må du vel bare sette bort apple tv.

så må vel get boxen og spillekonsollene kobles til. usikker på om du har nok innganger til det på ditt system. er vel muligens dokkingsmuliget for ipod på apple tv?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar