Logo

Trenger råd om hjemmekino anlegg (Lyd)

Skriv et svar
02.12.2008 13.49.30 #1 av 12
Postet av: Danielbravo
Hei, Jeg har planer om å kjøpe meg et hjemmekino anlegg (lyd), men har ingen anelse om hvilket produkt jeg bør kjøpe.
Prisen må ikke komme over 5000 helst. Er det noen som kan anbefale meg noe?
Håper på svar.
Mvh. Daniel
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2008 16.32.45 #2 av 12
Hei og velkommen til forumet! Har du noen kilder fra før av, eller trenger du "full pakke"?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2008 18.53.41 #3 av 12
Postet av: Jerome
Kan du beskrive litt hva slags anlegg du ønsker: 2.1, 5.1, 7.1?

Hvor stort er rommet ditt? Hva slags rom er det?

Ønsker du bare DVD eller også BD?

Jo mere du skriver jo enklere det blir for oss å hjelpe deg :mrgreen:
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2008 20.58.03 #4 av 12
Postet av: Danielbravo
Hei, er ikke helt sikker på hvor mye volt jeg vil ha. Det er soverommet men det er ganske god plass. jeg vil ha BD også:D
Takk for svarene
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2008 20.58.59 #5 av 12
Postet av: Danielbravo
Trenger full pakke med forsterker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2008 21.00.05 #6 av 12
Postet av: Danielbravo
"Jerome" skrev:Kan du beskrive litt hva slags anlegg du ønsker: 2.1, 5.1, 7.1?

Hvor stort er rommet ditt? Hva slags rom er det?

Ønsker du bare DVD eller også BD?

Jo mere du skriver jo enklere det blir for oss å hjelpe deg :mrgreen:


Hei, er ikke helt sikker på hvor mye volt jeg vil ha. Det er soverommet men det er ganske god plass. jeg vil ha BD også:D
Takk for svarene
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2008 01.12.08 #7 av 12
Postet av: Zleepyme
Her har du et eksempel som ser ganske bra ut. En ferdig komponert pakke fra Yamaha med løs surroundreciver, søyle front, plasseringsvennlige bakhøyttalere, og en subwoofer. Her følger det ikke med hverken dvd eller BD spiller, så det kommer jo i tilegg da. Vil uansett si at å få et anlegg med BD spiller til ca 5000, vil bli vanskelig, En BD spiller koster fra omlag 2400 alene, mens dvd spillerne ikke koster stort.
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.e ... EOxeI03xiL

Kabler fra reciver til tv må kjøpes utenom.

Vil si dette kanskje er et godt utgangspunkt:)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2008 22.14.05 #8 av 12
Postet av: Danielbravo
Tusen takk for all hjelpen:D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2008 22.17.41 #9 av 12
Postet av: Danielbravo
"Zleepyme" skrev:Her har du et eksempel som ser ganske bra ut. En ferdig komponert pakke fra Yamaha med løs surroundreciver, søyle front, plasseringsvennlige bakhøyttalere, og en subwoofer. Her følger det ikke med hverken dvd eller BD spiller, så det kommer jo i tilegg da. Vil uansett si at å få et anlegg med BD spiller til ca 5000, vil bli vanskelig, En BD spiller koster fra omlag 2400 alene, mens dvd spillerne ikke koster stort.
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.e ... EOxeI03xiL

Kabler fra reciver til tv må kjøpes utenom.

Vil si dette kanskje er et godt utgangspunkt:)


Jeg har en playstation 3, funker det å koble den i sammen me anlegget isteden for å kjøpe en bd spiller?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2008 22.26.58 #10 av 12
I din prisklasse ville jeg enten kjøpt en god reciver og ett par stereo høytalere for å deretter utvide etterhvert, eller å kjøpe en ferdigpakke med Blu-Ray innebygd.

Da ville jeg tatt en nærmere kikk på denne pakken:
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfov ... lid=101125

Den har blant annet 2*HDMI inn noe som også gjør at du kan koble til andre høyoppløslige kilder direkte inn i reciveren, den har Blu-Ray spiller innebygget og støtte for de nye høyoppløste lydformatene samt ett elegant design.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2008 22.29.03 #11 av 12
"Danielbravo" skrev: Jeg har en playstation 3, funker det å koble den i sammen me anlegget isteden for å kjøpe en bd spiller?


Det gjør det helt klart, BD-spilleren i PS3 er også veldig god og ikke minst rask. Men jeg viller da heller kjøpt en reciver med HDMI innebygd, da den nevnte over ikke har dette (Yamaha RX-V361) og du vil derfor ikke kunne nyte høyoppløslig lyd.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2008 00.31.30 #12 av 12
Postet av: Zleepyme
"Tommy(Actionchicken)" skrev:
"Danielbravo" skrev: Jeg har en playstation 3, funker det å koble den i sammen me anlegget isteden for å kjøpe en bd spiller?


Det gjør det helt klart, BD-spilleren i PS3 er også veldig god og ikke minst rask. Men jeg viller da heller kjøpt en reciver med HDMI innebygd, da den nevnte over ikke har dette (Yamaha RX-V361) og du vil derfor ikke kunne nyte høyoppløslig lyd.


Enig med Tommy her. Kan være lurt å tenke kvalitet foran kvantitet, å kjøpe litt etterhvert. Men ønsker du surroundlyd NÅ, og vil samtidig ha med den høyoppløste lyden(Dolby TrueHD osv), så er Sony anlegget et alternativ. Anlegget jeg viste har dog en løs reciver, noe jeg ville foretrukket framfor et alt i ett anlegg. tross for HD lyden.

Men for ditt budsjett, så er dette begge alternativ som man nesten bare må skjære igjennom og bestemme seg for hvilket. Sony anlegget er jo komplett med Blue ray og alt(dvs en PS3 er overflødig som BR spiller)Mens reciveren i det Yamaha anlegget har flere lyd innganger, slik at det ikke vil by på problemer å koble alt mulig til den
Alternativt går det an å kjøpe en større og mer framtidsrettet reciver som f.eks Yamaha RXV 663 som gir deg et bedre utbyggingspotensiale, for framtida. http://www.surround.no/product/461479/_ ... _Sort.html

Valgets kvaler :D
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar