Logo

Trenger tilbakemelding på database

Skriv et svar
15.02.2006 19.30.14 #1 av 8
Postet av: Rune
Har oppdatert TV databasen med mulighet for sammenligning av priser mellom butikker og muligheter og søke etter apparater avhengig av forhandler.

Foreløpig er bare noen forhandlere på plass, men flere skal det bli.

Vil gjerne ha tilbakemelding på om dette er en nyttig funksjon og hvordan den eventuellt kan forbedres. (ligger prisoversikten på en logisk plass?)

Tanken er at det skal være mulig å legge inn priser på vanlige butikker som ikke har nettside, men det skal knyttes mot kontaktinfo. (mail, telefon osv)

Skal også kunne legge inn forskjellige priser på de forskjellige kjedebutikkene. (f.eks så har elkjøp butikkene forskjellige priser på ting selv innenfor samme by)

TV databasen med den nye funksjonen finner dere her:
http://www.hjemmekino.no/database/tv.aspx
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2006 09.22.13 #2 av 8
Postet av: Berit
:D
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2006 10.26.34 #3 av 8
Postet av: boly
Dette ser jo meget bra ut. Funksjonen er også logisk og bra.
Priser kan jo bli et problem og holde styr på, men regner med at dette er under kontroll.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2006 19.17.51 #4 av 8
Postet av: arntos
La oss si at jeg søker på HD-ready TV. Da kommer hele listen opp med karmeds priser til slutt. Hadde det vært mulig med en ekstra link bakerst som går til forhandler med den beste prisen. Savner et prusjakt system alla prisjakt.nu i Norge. Vi har jo kelkoo og noe flere men det er veldig begrenset med forhandlere som ligger inne der.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2006 19.29.18 #5 av 8
Postet av: Rune
Jeg har faktisk tenkt på dette allerde. Spesielt i sammenheng hvis man søker på en bestemt forhandler.

Syns du at det skal være en ekstra link i tilegg til den linken som er på selve prisen som viser alle forandlere? (du fikk med deg den), Eller syns du at prisen skal peke direkte på den billigste forhandlern.

Hva hvis det f.eks er 2 som har samme pris.

Jeg er åpen for alle forslag.

Jeg er enig om at kelkoo har mange svakheter og prisjakt.nu er en meget bra løsning. Største ulempen med mange automatiske systemer er at de tar betalt av butikkene for å være listet. Tanken min er at alt skal være gratis slik at kjeder som Elkjøp/Lefdal som ikke ønsker å betale på kelkoo/Dinpris.no øgså skal være priset.

Jeg har også planer om at alle skal kunne legge inn priser. Jeg trenger bare å få på plass en database over alle nettbutikker og fysiske butikker i Norge som brukeren kan velge ifra.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 23.53.02 #6 av 8
Postet av: kid
Du har isåfall en kjempe jobb forran deg! Men supert system, stå på videre! Liker dette 8) (Mitt fav. forum)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 01.05.01 #7 av 8
Postet av: boly
"kid" skrev:Du har isåfall en kjempe jobb forran deg! Men supert system, stå på videre! Liker dette 8) (Mitt fav. forum)


Jepp!!!!!
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2006 22.21.17 #8 av 8
Postet av: Rune
Jeg har lagt til sortering og søk på fargedybde nå.

Kom gjerne med tips hvis det er flere sorteringsrekkefølger som kan være kjekke å ha:

Databasen finner dere fortsatt her:

http://www.hjemmekino.no/database/tv.aspx
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar