Logo

Trådløs lydoverføring

Skriv et svar
05.08.2005 13.15.17 #1 av 5
Postet av: Deicide5997
Hei, guru-folk !
Tenkte å finne en løsning for å overføre lyd/bilde fra PC til forsterker/hjemmekino/TV uten kabler. Finnes det noen smart løsning på markedet ? er det snakk om høy pris osv ?

mvh D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.08.2005 13.59.20 #2 av 5
Postet av: MindWaste
Det finnes mange forskjellige typer/merker på markedet til dette formålet men kvaliteten på disse er veldig varierende....
komplett.no har en del i sitt vareregister, på noen av de ligger det brukererfaringer fra folk som har kjøpt produktet.

http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10551

Har ikke noe særlig tro på disse systemene da det virker som om det er små marginer som skal til for å få forstyrrelser i lyd/bilde.... Er du derimot ikke så kresen på signalkvalitet er sikkert disse et greit kjøp. Sjekk også før du kjøper at produktet støtter evt Divx osv hvis du skal se slike filmer fra PC

mpx.no har også en trådløs mediaspiller til wireless nettverk:

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=40881
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.08.2005 15.43.13 #3 av 5
Postet av: boly
Philips har noen varianter også..... Uten at jeg vet noe mer om dem.


http://www.consumer.philips.com/consume ... NHKFSEKI5P



Skikkelig link det der..
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2005 22.54.50 #4 av 5
Postet av: 9kki
Har prøvd ut en rekke av disse variantene uten hell.
Merkbart forringelse av lydkvaliteten. prøvde ikke å sende bilde da det var musikk som var viktig for meg å spille av fra pcn som var i et annet rom.
Etter å ha prøvd ut 3 forskjellige varianter i prisklassen 1200 - 3000 spenn, valgte jeg å trekke en kabel istedet.
Ikke noe som var så irriterende at lyden ble forstyrret når folk beveget seg i rommet.

Så skaff deg heller en bra kabel og prøv å trekke denne så pent det lar seg gjøre, det vil du ikke angre på.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.09.2005 08.54.07 #5 av 5
Postet av: TedN
Jeg så lenger oppe i tråden at det lå en link til denne. Jeg kjøpte den relativt tidlig og var veldig begeistret for muligheten til å aksessere musikk/video fra PC over wlan.

Nå viste det seg tidlig at kvaliteten var så som så. Spilleren sliter med å lese mange filer av forskjellige typer, men det er litt tilfeldig hva den sliter med. DivX er det største problemet, men ofte oppstår problemene først når jeg har sett halve filmen... jeg har ikke tall på antall ganger jeg i mitt stille sinn har ønsket at ingeniørene til D-link burde gjennomgå litt mild tortur som avstraffelse...

Firmware-oppgraderinger har ikke kommet siden snøen gikk, så det virker ikke som D-link legger inn særlig mange overtidstimer for å tilfredsstille kundene sine.

Oppsummert har jeg kjøpt D-link-produkter for siste gang. Etter å først ha slitt med en håpløs wlan-router og deretter det her, kan jeg bare si at jeg anbefaler folk å gi pengene sine til produsenter med litt mer erfaring med forbruker-markedet enn å gi de til nerdene i D-link. :x
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar